Gemeente Breda

Inloopbijeenkomst invoering 30 kilometerzone Biesdonk De Gemeente Breda nodigt u uit voor een inloopbijeenkomst op woensdag 6 juli over het plan om de buurt Biesdonk als 30km-zone in te richten. U bent welkom tussen 18.00 en 20.00 uur in de ontvangstruimte (kamer A0.30) van het Stadskantoor van de Gemeente Breda aan de Claudius Prinsenlaan 10.

U kunt tijdens deze avond vragen stellen over de invoering van de 30km-zone en de tekeningen bekijken. Medewerkers van de gemeente staan u persoonlijk te woord. U kunt dus op ieder moment binnenlopen.

Wat gaat er gebeuren

De gemeente heeft een ontwerp gemaakt voor het invoeren van een 30 km-zone in Biesdonk. Het is de bedoeling om alle entrees van de buurt te voorzien van verkeersborden met daarop het begin en einde van de 30 km- zone. Verder komen er extra drempels in de buurt. In het ontwerp is rekening gehouden met de bus. De drempels zijn zo ontworpen dat trillingshinder wordt voorkomen en buspassagiers comfortabel kunnen reizen.

Waarom 30 km-zones

Het invoeren van 30 km-zones komt voort uit het landelijk programma `Duurzaam Veilig'. In Breda worden alle woongebieden sober en doelmatig ingericht als 30 km-zone. Dit betekent dat het begin en eind van het gebied duidelijk wordt gemarkeerd met drempels, borden en belijning. Daarnaast worden op enkele plaatsen in de buurt snelheidsremmende maatregelen genomen. In de buurten Geeren-Zuid, Geeren-Noord en Wisselaar zijn onlangs 30 km-maatregelen uitgevoerd.

Hoe verder

Het is de bedoeling om het plan vanaf maart 2012 uit te voeren. De planning is afhankelijk van reacties van bewoners en belanghebbenden. Het ontwerp is te bekijken op de inloopavond. Na de inloopavond neemt het College van burgemeester en wethouders een besluit over het definitief ontwerp waarbij rekening is gehouden met de reacties. Hierna wordt een verkeersbesluit genomen. De bekendmaking van dat verkeersbesluit komt daarna op de gemeentepagina's in het Stadsblad te staan.

Informatie en reacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw M. Haffmans van de Gemeente Breda, telefoonnummer (076) 529 39 85 (aanwezig op dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.00 tot 13.00 uur).

Wilt u reageren op het ontwerp, dan kan dat alleen per brief of e-mail vóór 15 juli aanstaande. U stuurt uw brief naar: Gemeente Breda, mevrouw M. Haffmans, afdeling Ontwerp Openbare Ruimte, postbus 90156, 4800 RH, Breda. Uw e-mailbericht stuurt u naar bmi.haffmans@breda.nl.
Vragen aan de gemeente?
18jun