Nieuw hoofd marketing communicatie en fondsenwerving bij Humanitas
Persbericht van Humanitas
Persbericht
Amsterdam 7/7/2011
Ben van Heesbeen nieuw hoofd marketing, communicatie en fondsenwerving
Humanitas
Humanitas heeft Ben van Heesbeen (51) per 1 september 2011 benoemd tot
het nieuwe hoofd marketing, communicatie en fondsenwerving . Hij volgt
Marja Smits op, die een nieuwe uitdaging heeft gevonden bij de
Nederlandse Hartstichting.
Als afgestudeerd communicatiekundige heeft Van Heesbeen verschillende
managementfuncties in de profit- en non profitsector vervuld. Zo werkte
hij onder meer als marketing manager voor Schiphol, Het Nationale
Ballet en het Stedelijk Museum in Amsterdam. Ook is Van Heesbeen vaak
betrokken geweest bij verschillende sponsor- en
fondsenwervingstrajecten. Tot zijn overstap naar Humanitas was hij
werkzaam bij het Mauritshuis in Den Haag.
Bij Humanitas hoopt Van Heesbeen zijn ruime ervaring en expertise te
kunnen inzetten om Humanitas verder op de kaart te zetten en het
fondsenwervingsbeleid verder uit te bouwen. "Het blijft me fascineren
hoe je vanuit organisatiedoelstellingen het contact met mensen zo
optimaal mogelijk kunt maken; of het nu om (potentiële) sponsors,
journalisten, vrijwilligers of publiek gaat; alle stakeholders zijn
belangrijk."
Van Heesbeen voelt zich sterk verbonden aan de kernwaarden van
Humanitas. "Door mijn inzet bij Humanitas wil ik graag tegenwicht
bieden aan de trend in de maatschappij waarin mensen die toch al in de
hoek zitten waar de klappen vallen, steeds meer aan hun lot worden
overgelaten. Mensen zijn dikwijls veel sterker dan ze beseffen, alleen
hebben ze daar soms wat steun bij nodig", aldus Van Heesbeen.
Razende Robot Reporter