Nieuw hoofd marketing communicatie en fondsenwerving bij Humanitas

Persbericht van Humanitas

Persbericht
Amsterdam 7/7/2011

Ben van Heesbeen nieuw hoofd marketing, communicatie en fondsenwerving Humanitas

Humanitas heeft Ben van Heesbeen (51) per 1 september 2011 benoemd tot het nieuwe hoofd marketing, communicatie en fondsenwerving . Hij volgt Marja Smits op, die een nieuwe uitdaging heeft gevonden bij de Nederlandse Hartstichting.

Als afgestudeerd communicatiekundige heeft Van Heesbeen verschillende managementfuncties in de profit- en non profitsector vervuld. Zo werkte hij onder meer als marketing manager voor Schiphol, Het Nationale Ballet en het Stedelijk Museum in Amsterdam. Ook is Van Heesbeen vaak betrokken geweest bij verschillende sponsor- en fondsenwervingstrajecten. Tot zijn overstap naar Humanitas was hij werkzaam bij het Mauritshuis in Den Haag.

Bij Humanitas hoopt Van Heesbeen zijn ruime ervaring en expertise te kunnen inzetten om Humanitas verder op de kaart te zetten en het fondsenwervingsbeleid verder uit te bouwen. "Het blijft me fascineren hoe je vanuit organisatiedoelstellingen het contact met mensen zo optimaal mogelijk kunt maken; of het nu om (potentiële) sponsors, journalisten, vrijwilligers of publiek gaat; alle stakeholders zijn belangrijk."

Van Heesbeen voelt zich sterk verbonden aan de kernwaarden van Humanitas. "Door mijn inzet bij Humanitas wil ik graag tegenwicht bieden aan de trend in de maatschappij waarin mensen die toch al in de hoek zitten waar de klappen vallen, steeds meer aan hun lot worden overgelaten. Mensen zijn dikwijls veel sterker dan ze beseffen, alleen hebben ze daar soms wat steun bij nodig", aldus Van Heesbeen.




Razende Robot Reporter