07 juli 2011
Bedrijfsleven blij met komst A4 Delft-Schiedam
Het bedrijfsleven is blij met de uitspraak van de Raad van State om het
tracébesluit A4 Delft- Schiedam onherroepelijk te verklaren. De Raad
van State vindt dat de besluitvorming conform de wettelijke afspraken
is verlopen, zodat de bouw van de A4 Midden-Delfland kan starten
Het bedrijfsleven in Zuid-Holland heeft tientallen jaren gelobbyd voor
de aanleg van 7 kilometer snelweg tussen Delft en Schiedam. Het
bedrijfsleven in Zuid-Holland bestaat uit VNO-NCW West, de Kamers van
Koophandel Rotterdam en Den Haag, MKB Zuid-Holland, LTO Noord
Glaskracht, Transport en Logistiek Nederland, EVO, Bouwend Nederland,
Koninklijk Nederlands Vervoer en alle bedrijvenverenigingen in de
regio.
Dit is meer dan terecht", zegt Bert Mooren, directeur VNO-NCW West. "Er
komt nu eindelijk een eind aan de soapopera rond de A4. Na meer dan een
halve eeuw discussie kunnen ondernemers eindelijk de vlag uithangen. De
lange files tussen Den Haag en Rotterdam zijn vanaf 2015 voorbij. En
dat is winst voor elke ondernemer en automobilist in de Randstad"
Ook de gedeputeerde Ingrid de Bondt van provincie Zuid-Holland vindt
het vanzelfsprekend dat de Raad van State het tracébesluit A4
Delft-Schiedam heeft goedgekeurd. "Samen met alle lokale en regionale
partijen dringen we er sinds 1999 bij het Rijk op aan om niet alleen na
te denken over 7 kilometer infrastructuur, maar over de kwaliteit van
geheel Midden-Delfland. Alle tijd die is gestoken in een totaalpakket
voor bereikbaarheid, leefbaarheid en landschap betaalt zich vandaag
terug."
Aad van Daalen, is transportondernemer en adviseur van Cargo Boss Van
Daalen Transport. Zijn bedrijf lijdt schade door de files. "Door de
aanleg van de A4 Delft-Schiedam wordt het verkeersnetwerk robuuster,
betrouwbaarder en veiliger. Bovendien zullen we minder hinder
ondervinden van het sluipverkeer door het Westland. Daar ben ik
natuurlijk blij mee. Toch zie ik de 7 kilometer snelweg slechts als
onderdeel van een groter bereikbaarheidsplan. De aanleg van de
Westelijke Oeververbinding is bijvoorbeeld ook erg belangrijk." Van
Daalen is tevens bestuurslid van VNO-NCW Westland-Delfland en lid van
brancheorganisatie TLN. Hij zal vanuit die functies blijven lobbyen
voor een betere weginfrastructuur.
*