Ondernemers gaan tenonder door gebrek aan marketing


Nieuw marketingboek helpt ondernemers aan meer klanten en meer winst.

AMSTERDAM, 20110707 -- Volgens onderzoek van het EIM overleeft 68% van de kleinbedrijven de eerste 5 jaar niet. Belangrijkste reden volgens de ondernemers zelf was dat het bedrijf te weinig klanten of omzet had. Vaak viel ook de financiële opbrengst van het bedrijf tegen, vaak met een faillisement tot gevolg. Daarom is er nu een nieuw marketingboek voor ondernemers 'Het Marketingwiel', geschreven door Sjors van Leeuwen.

Uit diverse onderzoeken komen twee soorten hoofdoorzaken naar voren:
1. Gebrek aan visie, mismanagement en financieel wanbeheer ("ondernemers kunnen niet rekenen").
2. Commerciële problemen: te weinig klanten, omzet en winst ("ondernemers doen niet aan marketing").

Daarom is er nu het nieuwe marketingboek voor ondernemers: "Het Marketingwiel" (www.marketingwiel.nl).

Het Marketingwiel bevat een praktisch stappenplan met vele voorbeelden, succesfactoren, tips en trucs. Ondernemers hebben in 7 stappen hun eigen marketingplan met een leidraad voor meer klanten en meer winst. Het is een praktijkgericht boek bestemd voor slimme ondernemers, van klein tot groot. Meer informatie staat op de website www.marketingwiel.nl.

Het boek is geschreven door Sjors van Leeuwen, directeur van Indora Managementadvies (www.indora.nl) en auteur van succesvolle boeken als 'CRM in de praktijk'en 'Zorgmarketing in de praktijk'. Het boek wordt uitgegeven door Van Gorcum Uitgeverij (www.vangorcum.nl).