Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Pop-up Trattoria in Nieuwegein
Bertolli organiseert op de Landmansweide in Nieuwegein een Italiaans straatdiner

Rotterdam, donderdag 7 juli 2011 - Vandaag verscheen in Nieuwegein een erg tijdelijke pop-up Trattoria. Ter gelegenheid van de introductie van zestien nieuwe pastavarianten, toverde Bertolli de stoep voor het huis van de familie Bramer voor één avond om tot Italiaanse Trattoria. Familie Bramer werd vanmorgen verrast, terwijl ze in de C1000 boodschappen aan het doen waren voor die avond.

Bertolli toverde vandaag de stoep voor het huis van familie Bramer in Nieuwegein om tot tijdelijke Italiaanse Trattoria. Fotograaf: Nils van Houts. Klik op de afbeeldingen voor hoge resolutie.

Nederlanders verkiezen Italiaanse pasta boven Hollandse pot Pasta is populair bij de Nederlanders thuis. Men eet thuis liever een Italiaans pastagerecht dan Hollandse pot (36% vs 26%), zo geven Nederlandse vrouwen aan in een onderzoek dat Bertolli hield in het kader van de introductie van de nieuwe pastavarianten.* 84% eet dan ook minimaal één keer per week thuis een pastamaaltijd. Bijna iedereen eet de pasta het liefst met saus (90%) en de helft daarvan graag met veel saus. De helft van de vrouwen eet de pasta thuis het liefst al dente, zoals de Italianen dat doen. Meer dan de helft kan meer dan vijf soorten pasta opnoemen. 60% van de vrouwen vindt het gezellig als er thuis pasta gegeten wordt en 12% creëert dan ook een Italiaanse sfeer als er pasta wordt gegeten, zoals Italiaanse muziek opzetten of Italiaanse wijn schenken.

Pasta zoals bij de Italiaanse Trattoria
Vanaf nu kunnen pastaliefhebbers in Nederland, net als de familie Bramer, genieten van pasta zoals Italianen dat doen in hun favoriete Trattoria's. Bertolli introduceert maar liefst zestien pastavarianten, waaronder Linguine, Penne Rigate en Tagliatelle all'Uovo. Verschillende Bertolli-pasta's worden met traditionele bronzen mallen gemaakt, zoals in de echte Italiaanse Trattoria's al generaties het gebruik is. De pasta krijgt hiermee een ietwat ruwer oppervlakte waardoor de pastasaus beter aan de pasta hecht. Bertolli introduceert de zestien pastavarianten exclusief bij supermarktketen C1000.


* Online onderzoek uitgevoerd door Kien in opdracht van Bertolli onder 513 Nederlandse vrouwen in de leeftijd 20 - 50 jaar in juni 2011


- EINDE PERSBERICHT -