Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Wordt Amsterdam de nieuwste winkelbestemming?

Heemstede - In de eerste twee kwartalen van 2011 zijn er bijna 50% meer Tax Free verkopen door Global Blue verwerkt dan in dezelfde periode het jaar daarvoor. Dit is goed voor een omzetstijging van 65%. De internationale reizigers uit China, Rusland, Indonesië, Brazilië en Verenigde Staten hebben vooral bijgedragen aan deze omzetstijging. Marja van Reijn, Regional Manager Benelux Global Blue - Al 30 jaar houden we ons bezig met reizigersbestedingen; alleen is de reiziger van vandaag niet de reiziger van morgen. Om reizigers beter te leren kennen is verdieping nodig. Global Blue is niet voor niets de "Globeshoppers best friend".

Voor deze "nieuwe" reizigers is winkelen de hoogste prioriteit. Er wordt meer uitgegeven aan winkelen dan aan andere uitgaven zoals hotels en restaurants. Internationale reizigers komen veelal naar Amsterdam omdat er een groot assortiment is, men in eigen land vaak te maken heeft met goederen die onecht zijn en de valuta gunstig is. Vooral kenmerkend voor deze reizigers is dat men veel waarde hecht aan een hoog service niveau, unieke ervaringen en dat aan verwachtingen worden voldaan. Het zijn de diamantairs Gassan Diamonds en Coster Diamonds die Amsterdam voor deze nieuwe markten op de kaart hebben gezet. Als we deze reizigers langer in Amsterdam willen houden, moeten we echt een Fashion City of Europe worden. Zo staat Amsterdam internationaal nog niet bekend. De Bijenkorf Amsterdam is een goed voorbeeld hoe je kunt inspelen op deze nieuwe klanten. Door Global Blue campagnes in China komen de Globeshoppers nu wel winkelen bij Bijenkorf in Amsterdam . Het gaat steeds om het communiceren van merken, naamsbekendheid realiseren en het bieden van hoogwaardige service.

Dat de overheid van plan is om minder geld beschikbaar te stellen voor de promotie van Nederland betekent dat we deuren open zetten voor andere landen. In andere landen wordt namelijk wel geïnvesteerd in toerisme en deze nieuwe markten. Het is nu nog meer van belang dat we als organisaties de handen ineen slaan en het toerisme in Nederland naar een hoger niveau tillen. Internationale reizigers besteden namelijk 4x meer aan luxe goederen dan de nationale consument. Amsterdam wil graag gezien worden als een "shopping destination" voor internationale reizigers. De juiste wegen worden al bewandeld maar er wordt nog onvoldoende nationaal samengewerkt.

;;
Stefanie Steegs
Sales Executive

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Global Blue Holland bv
Leidsevaartweg 99
2106 AS Heemstede
The Netherlands

Office: +31-23-5241909
Fax: +31-23-5246164

This is a message from Global Blue Holland bv, Leidsevaartweg 99, 2106 AS Heemstede, The Netherlands. Registered at the Chamber of Commerce in Amsterdam number 34283043.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

www.global-blue.com