Persbericht

Turkcell introduceert real-time, situation-based marketing door samenwerking met Progress Software ~ Telecomaanbieder vertienvoudigd positieve respons bij marketingcampagnes ~

Rotterdam, 11 juli 2011 - Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS), een leverancier van enterprise software die ondernemingen in staat stelt om direct te reageren op veranderende omstandigheden, maakt bekend dat het Progress Apama Complex Event Processing (CEP)-platform bij Turkcell live is gegaan. De telecomaanbieder beschikt hierdoor over de mogelijkheid om real-time situation-based promotieacties te bieden en zo de ruim 33,9 miljoen klanten beter van dienst te zijn. De oplossing van Progress helpt Turkcell om direct te reageren op de situatie van klanten die gebruik maken van mobiele diensten. Ze kunnen nu een aanbod op maat bieden op basis van de meer dan 150 criteria en gebruikerspatronen, inclusief locatiegegevens en persoonlijke voorkeur. Hierdoor kan Turkcell kansen signaleren om klantverloop te verminderen, nieuwe klanten te winnen en een sterkere klantrelatie op te bouwen. Sinds de implementatie is de klantresponse bij marketing campagnes al vertienvoudigd.

"Deze manier van innoveren kan alleen doordat we weten wat er speelt bij onze klanten en we hen diensten op maat kunnen bieden", zegt Burak Sevilengul, chief marketing officer bij Turkcell. "Om aan de wensen van alle klanten te voldoen, is het belangrijk dat we beschikken over inzicht in de veranderende behoeften van klanten. Daarnaast hadden we behoefte aan een manier om effectief te communiceren met de klant en zo bewustzijn te creëren. Wij zijn van mening dat Progress Apama ons helpt om onze klanten een passend aanbod te kunnen bieden dat aansluit bij de behoeften van dat moment."

De Progress Situation-Based Promotions-oplossing wordt ondersteund door het Apama-platform. Apama is een integraal onderdeel van de Progress Responsive Process Management-suite voor de communicatie en mediabranche. De oplossing helpt Turkcell om marketingcampagnes in enkele minuten uit te voeren en zo hun 'operational responsiveness' te vergroten. Vanaf januari kan Turkcell ieder uur meer dan een miljoen voorkeuren analyseren en op basis daarvan marketingcampagnes ontwikkelen die relevant zijn voor hun groeiende klantenbestand. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om tijdelijke acties te bieden waarmee klanten hun beltegoed kunnen uitbreiden afhankelijk van hun belgedrag.

"Turkcell laat zien hoe interactieve, nauwe klantrelaties kunnen worden opgebouwd", zegt Sanjay Kumar, Industry President for Communications en Media bij Progress Software." Het van minuut tot minuut inzicht hebben in gedragspatronen van klanten, verandert het contact met de klant en versterkt langetermijnrelaties. Naast het verbeterde inzicht in klantgedrag, beschikt Turkcell binnenkort ook over de mogelijkheid om acties te bieden op basis van locatiegegevens. Het hebben van real-time inzicht in klantgedrag wordt steeds belangrijker in de huidige economie en kan de bedrijfsresultaten aanzienlijk verbeteren."

Door de real-time situation-based promotion-mogelijkheden van het Apama-platform verbetert Turkcell niet alleen de dienstverlening, maar is het bedrijf ook de concurrentie een stap voor. Door het gebruik van real-time informatie kan Turkcell direct reageren op reclamecampagnes en acties van concurrenten en zo klantverlies tegenaan.

"We zijn erg enthousiast over de resultaten bij Turkcell", zegt John Bates chief technology officer bij Progress Software. "Door het toevoegen van de location-based en contextbewuste systemen aan het Progress Responsive Process Management-suite, kan Turkcell in real-time gepersonaliseerde en locatie- en contextbewuste applicaties bieden aan miljoenen gebruikers".

Progress Software stelt telecomdienstverleners in staat om de klantervaring te verbeteren op een manier die niet mogelijk is bij traditionele marketingoplossingen. De flexibele en snel te implementeren oplossingen kunnen de bestaande infrastructuur benutten. Veel van 's werelds succesvolste telecomdienstverleners maken gebruik van de communicatie-oplossingen van Progress Software, zoals Belgacom, Level3, Qwest, Alcatel-Lucent, China Mobile, Verizon, Frontier Communications, H3G - 3 Italia, Huawei, Sprint, Portugal Telecom, Orange UK, One.Tel HK, Cablevision, Telecom Italia en vele anderen.