Winning Opportunities: innovatief prijsbepalingsmodel voor nieuw boek over innovatie

GENÈVE--(BUSINESS WIRE)-- 20110711 --

Het boek “Winning Opportunities, proven tools for converting your projects into success (without a business plan)” (Kansen verzilveren, bewezen hulpmiddelen om uw projecten om te zetten in successen (zonder bedrijfsplan)) dat vandaag op internet is uitgebracht, is een opwekkende, geestige handleiding voor innovatoren en biedt een beproefd alternatief voor het opstellen van een bedrijfsplan, effectiever bij het overtuigen van beleggers en beleidsbepalers. En dit is de eerste keer dat voor een managementboek het zakelijke model “bepaal uw eigen prijs” wordt gehanteerd.

De lezer kan het boek gratis downloaden (goo.gl/iDkH3) en lezen alvorens te besluiten wat hij of zij ervoor over heeft. Tien procent van het betaalde bedrag wordt gebruikt voor het ondersteunen van het scheppen van werkgelegenheid en het bevorderen van ondernemerschap wereldwijd (goo.gl/TDUI6). De formule “bepaal uw eigen prijs” werd eerder toegepast in andere bedrijfstakken, zoals muziek (bijv. het album In Rainbows van Radiohead), restaurants en hotels. Prof. Raphael H. Cohen verklaart: “Ik heb vertrouwen in de lezers. Ze zullen betalen wat ze zich kunnen veroorloven, in overeenstemming met de waarde die ze in “Winning Opportunities” zien voor hen en voor hun toekomst”.

In dit boek wordt het rigoureuze IpOp Model gepresenteerd. Dit model beschrijft de intuïtieve innovatieprocessen die worden gehanteerd door succesvolle ondernemers en intrapreneurs. Deze gestructureerde en gebruiksvriendelijke roadmap help innovatoren bij het omzetten van een idee in een tastbare marktkans, het beschrijven van meetbare mijlpalen, de aanpak van alle hoofdzaken die van levensbelang zijn voor het succes van het project, en reeds in een vroeg stadium bepalen of een kans de moeite waard is om na te streven.

Ter illustratie van de beginselen zijn een groot aantal praktijkvoorbeelden toegevoegd, om de lezer te inspireren. De strategie van Nespresso loopt als rode draad door het boek om elke stap van het IpOp Model te demonstreren Het is de eerste beschrijving van de strategie die heeft geresulteerd in het succesverhaal van Nespresso, een onderneming van 3 miljard met een tweecijferig jaarlijks groeipercentage. Nespresso werd evenals het IpOp Model in Zwitserland ontwikkeld, en werd onlangs genoemd als nummer 1 op het gebied van innovatie wereldwijd.

Aangezien het leerproces soepeler verloopt wanneer emoties bij het proces betrokken zijn, wordt elk hoofdstuk voorafgegaan door een grapje ter illustratie van de serieuze inhoud. Dit geestige zakenboek geeft informatie van onschatbare waarde, zonder droog en saai te worden.

De analyse van het IpOp Model vormt een aanvulling op en verbetering van diverse bestaande selectieprocessen waarover beleidsbepalers kunnen beschikken, zoals ‘stage gate’ en ‘six sigma’. Het IpOp Model bouwt voort op een uitgebreide beslissingsstructuur die door de auteur wordt beschreven, en stelt beleidsbepalers in staat resources op efficiëntere wijze aan projecten toe te wijzen, waardoor het rendement wordt verhoogd. Het model is niet alleen geschikt voor innovatie; het is relevant voor elk project en elke vraag om resources. Het IpOp Model is met succes gebruikt door multinationale ondernemingen als Nestlé, Microsoft, Oracle, sanofi-aventis, banken en industriële bedrijven, evenals startende ondernemingen en ziekenhuizen.

De auteur Professor Raphael H Cohen, Ph. D. heeft zelf diverse succesvolle ondernemingen opgezet. Hij doceert innovatie op economische hogescholen en leidt aangepaste educatieve programma’s voor bedrijfsmanagement. Daarnaast is hij academisch directeur van de specialisatie ondernemerschap van de MBA en van universiteit van Genève in Zwitserland.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Voor Winning Opportunities
Prof. Raphael Cohen, Ph. D, + 41 22 3469900
Academisch directeur van de specialisatie Ondernemerschap en bedrijfsontwikkeling van de MBA van de universiteit van Genève
rc@winning-opportunities.org

http://www.winning-opportunities.org/?page_id=745