Grote winnaar Townhouse trendy hotel Maastricht


door innovatief selfserviceconcept

MAASTRICHT, 20110712 -- Townhouse Designhotel Maastricht heeft de Dutch Hotel Award 2011 gewonnen. Het hotel uit de La Bergère Group verwees daarmee de medefinalisten Hotel Casa 400 en Postillion Hotel naar de tweede en derde plek. Het is de tweede grote prijs voor het hotel dat twee jaar geleden gekroond werd tot beste nieuwkomer tijdens de Venuez Hospitality & Style Award 2011 en sinds 2010 het duurzame keurmerk Green Key Goud bezit.

Op donderdag 26 mei werden alle drie de finalisten bezocht door een jury voor een rondleiding en presentatie. Het was een nek-aan-nekrace tussen de drie finalisten, maar uiteindelijk gaf de innovatieve uitwerking van het selfserviceconcept – het thema van deze achtste editie van de Dutch Hotel Awards – van het Maastricht Townhouse Design Hotel de doorslag. De jury prees vooral de slimme inzet van moderne technologieën en sociale media als Twitter.

Juryvoorzitter Bas Tolmeijer heeft maandagochtend de drie kandidaten gebeld. ‘Het waren alle drie goede kandidaten, wij als jury hebben echt genoten van het hoge niveau. Maar er kan er maar eentje winnen. En dat is het Townhouse.’ Tolmeijer spreekt van de beste finale ooit. ‘Het Townhouse Maastricht Designhotel heeft een topprestatie neergezet. Wij als jury hebben gezien dat alles klopt in het bedrijf. De prijs gaat nu voor de tweede keer naar Maastricht en voor de derde keer naar het zuiden.’



Rino Soeters, directeur La Bergère Group, is blij verrast. 'Nog meer dan dat eigenlijk. De telefoon staat hier roodgloeiend omdat iedereen ons wil feliciteren. Heel bijzonder dit!' Het Hotel Townhouse Maastricht opende haar deuren in december 2009. Het mag zich nu scharen in het rijtje van winnaars van de prestigieuze hotelmanagementprijs.

In 2005 was een ander hotel uit de La Bergère Group, Hip Hotel St. Martenslane, al dicht bij het winnen van de prijs en in 2007 won Qbic Hotel Amsterdam de publieksprijs. Rino Soeters, directeur van La Bergère Group: “Dit is de kroon op twee jaar lang bikkelen en de bevestiging dat ons selfserviceconcept werkt. Ik wil het managementteam een veer op de hoed steken en ook de jury bedanken voor haar erkenning.”

Townhouse Hotels