Sparen is belangrijkste doel van vakantiebaan
Persbericht van Marcommit
Aantal spaarders verdubbeld sinds 2009
Almere, 13 juli 2011 - Bijna twee derde (60 procent) van de
vakantiewerkers in Nederland zet zijn of haar loon op de spaarrekening.
Unique heeft ruim 1400 vakantiekrachten gevraagd wat zij 'doen met hun
poen'. In 2009 zette slechts 29 procent het geld op de spaarrekening,
dus binnen twee jaar is dit aantal ruim verdubbeld.
Er zijn nog wel vakantiekrachten die hun loon meteen uitgeven. Zo geeft
18 procent aan dat zij het geld direct in een vakantie steken. Het
aanschaffen van kleding, games en aankopen voor zichzelf staat met 12
procent op de derde plek. Uitgaan en leuke dingen doen staat met tien
procent op de laatste plek.
"In twee jaar tijd zien wij een verdubbeling in het aantal jongeren dat
hun vakantiewerkloon op een spaarrekening zet", vertelt Raymond Puts,
algemeen directeur van Unique. "Dit geld wordt dus niet direct in de
vakantieperiode uitgegeven maar opzij gezet voor grotere uitgaven in de
toekomst, zoals voor de studie of een grote aankoop zoals een auto of
een scooter."
Om vakantiekrachten en werkgevers te matchen heeft Unique voor de
zomerperiode de site www.vakantiewerk.nl. Dit is een website voor
opdrachtgevers en kandidaten, die geheel kosteloos is. Om werkgevers
extra te bewegen tot de inhuur van vakantiekrachten, selecteert Unique
wekelijks een werkgever die de eerste week van de plaatsing gratis
krijgt.
Links:
http://www.unique.nl
Razende Robot Reporter