Sparen is belangrijkste doel van vakantiebaan

Persbericht van Marcommit

Aantal spaarders verdubbeld sinds 2009

Almere, 13 juli 2011 - Bijna twee derde (60 procent) van de vakantiewerkers in Nederland zet zijn of haar loon op de spaarrekening. Unique heeft ruim 1400 vakantiekrachten gevraagd wat zij 'doen met hun poen'. In 2009 zette slechts 29 procent het geld op de spaarrekening, dus binnen twee jaar is dit aantal ruim verdubbeld.

Er zijn nog wel vakantiekrachten die hun loon meteen uitgeven. Zo geeft 18 procent aan dat zij het geld direct in een vakantie steken. Het aanschaffen van kleding, games en aankopen voor zichzelf staat met 12 procent op de derde plek. Uitgaan en leuke dingen doen staat met tien procent op de laatste plek.

"In twee jaar tijd zien wij een verdubbeling in het aantal jongeren dat hun vakantiewerkloon op een spaarrekening zet", vertelt Raymond Puts, algemeen directeur van Unique. "Dit geld wordt dus niet direct in de vakantieperiode uitgegeven maar opzij gezet voor grotere uitgaven in de toekomst, zoals voor de studie of een grote aankoop zoals een auto of een scooter."

Om vakantiekrachten en werkgevers te matchen heeft Unique voor de zomerperiode de site www.vakantiewerk.nl. Dit is een website voor opdrachtgevers en kandidaten, die geheel kosteloos is. Om werkgevers extra te bewegen tot de inhuur van vakantiekrachten, selecteert Unique wekelijks een werkgever die de eerste week van de plaatsing gratis krijgt.

Links:
http://www.unique.nl



Razende Robot Reporter