Ingezonden persbericht


Landelijke ruilmiddag in Albert Heijn-winkels

Duizenden verzamelaars maken Superdierenalbum compleet

Zaandam, 13 juli 2011 - 'Wil jij de drievingerige luiaard ruilen voor de zeekomkommer?" Alle Albert Heijn-winkels in Nederland stonden vandaag in het teken van de Superdierenkaartjes ruilmiddag. Jong en oud kregen de kans om hun verzameling compleet te maken. Sinds 6 juni is Nederland in de ban van Superdierenkaartjes. Maar liefst 92 miljoen zakjes met kaartjes vonden al hun weg naar talrijke verzamelaars.

Kinderen én volwassenen kwamen vandaag samen in Albert Heijn-winkels door heel Nederland om die laatste felbegeerde Superdierenkaartjes te bemachtigen. De nieuwe spaaractie van Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds is een groot succes. "De actie leeft enorm. Vandaag werd nog maar eens duidelijk dat jong en oud Superdieren in hun hart hebben gesloten", vertelt Jeroen Pietryga, Directeur Marketing & Formule van Albert Heijn. "Je hoort bijvoorbeeld overal kinderen - maar ook studenten - weetjes over de Superdieren met elkaar uitwisselen en spelletjes met de kaartjes spelen." Ook online zijn de Superdieren populair. De test op Hyves - waarin je kunt ontdekken welk Superdier jij bent - is al ruim 2,5 miljoen keer doorgestuurd.

Groter bewustzijn
Het WNF is blij met het enthousiasme waarmee de spaaractie is ontvangen. "Verzamelaars maken op een leuke en spannende manier kennis met de bijzondere diersoorten die onze planeet rijk is. We hopen dan ook dat de actie bijdraagt aan een groter bewustzijn van hoe belangrijk het is om deze soorten rijkdom te behouden", aldus Astrid van den Oetelaar, CMO Wereld Natuur Fonds.

De Superdieren spaaractie komt voort uit het samenwerkingsverband tussen het Wereld Natuur Fonds en Albert Heijn. Albert Heijn werkt sinds 2007 samen met het Wereld Natuur Fonds om naar oplossingen te zoeken voor diverse duurzaamheidvraagstukken. Beide partijen willen de komende jaren samen stappen zetten om de natuur ook op andere manieren te sparen.




Ingezonden persbericht