Unieke CO2 prestatie Brandwijk kerstpakketten en Promo.nl
Persbericht van Brandwijk Kerstpakketten BV
Tijdens een officiële bijeenkomst hebben Brandwijk Kerstpakketten en
Promo.nl vandaag uit handen van Annemieke Traag, gedeputeerde van de
provincie Gelderland, het CO2-bewust certificaat niveau 3 ontvangen.
Dit omdat zij o.a. via individuele- en keteninitiatieven substantieel
bijdragen aan de reductie van CO2. Beide bedrijven, onderdeel van
Brandwijk Holding, zijn hiermee de eerste in hun branche die op dit
niveau zijn gecertificeerd.
Door subtiele accenten had de entourage en invulling van deze
uitreiking een zeer onderscheidend karakter. De tweehonderd gasten
werden ontvangen door levende, mensgrote tulpen en kregen bij aankomst
appeltaart die was gebakken door verstandelijk gehandicapten van de
bakkerij in dagcentrum de Harmonika.
Daarnaast verzorgde cateraar Albron de culinaire omlijsting met diverse
duurzame hapjes. Kortom, opnieuw onderstreepte Brandwijk zijn
innovatieve karakter en gevoel voor detail. Brandwijk: "Het getuigt van
goed ondernemerschap om aandacht te hebben voor CO2 reductie, goed voor
het milieu en goed voor de onderneming. In die zin moet ondernemend
Nederland nog wakker worden."
Lovende woorden
Na het welkomstwoord door presentator Reim Reimers (side kick van
Herman Blijker in TV-programma Herrie in het hotel) werd het officiële
gedeelte geopend door Han Looijen, loco burgemeester van Zaltbommel.
Daarna sprak Wim Lageweg, directeur MVO Nederland de aanwezigen toe met
inspirerende woorden. Annemiek Traag, gedeputeerde van de provincie
Gelderland reikte het CO2 certificaat uit aan het ondernemersechtpaar
Dick en Pieta Brandwijk. Zij en de andere sprekers spraken, vanuit
verschillend perspectief, hun waardering uit voor Brandwijk en zijn
vooruitstrevende activiteiten op het terrein van milieu en
duurzaamheid. In zijn dankwoord nodigde Brandwijk de inleiders nu reeds
uit om ook te komen als zijn bedrijven aan certificaat niveau 4
voldoen. Brandwijk gaat dus verder waar anderen nog moeten beginnen.
De gasten kregen in 'de wereld van Brandwijk' ook de nieuwe collectie
gepresenteerd. Brandwijk heeft prachtige showrooms, de grootste van
Nederland in hun soort. Op schitterende wijze zijn die rondom
verschillende thema's opgebouwd. Naast een sauna, groene tuin en
wijnkamer is er zelfs een stukje van het Koninklijk Theater Carré
nagebouwd. De imponerende entourage en de expertise, creativiteit en
optimale dienstverlening zijn de pijlers onder het succes van de
ondernemingen.
Kenya Care
Aan het einde van het officiële gedeelte presenteerde het bedrijf nog
een kleine, maar belangrijke noviteit. Brandwijk steunt met een unieke
actie het werk van de stichting Kenya Care die zich inzet voor vrouwen
die besmet zijn met het HIV virus. Milou Brandwijk, dochter van de
eigenaren en medewerkster in het bedrijf, is als vrijwilligster
werkzaam voor deze stichting en enkele malen per jaar actief in Kenya.
Brandwijk lanceerde een fles wijn in een exclusief en gepersonaliseerd
wijnkistje. Van iedere verkochte fles gaat een bedrag naar Kenya Care.
De boeiende en sfeerrijke uitreiking eindigde met de presentatie van
het nieuwe product en een videoboodschap vanuit Kenya waarin de
stichting haar dank uitsprak voor deze unieke actie van de Bommelse
onderneming.
Foto: Cynthia Brandwijk
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Razende Robot Reporter