Unieke CO2 prestatie Brandwijk kerstpakketten en Promo.nl

Persbericht van Brandwijk Kerstpakketten BV

Tijdens een officiële bijeenkomst hebben Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl vandaag uit handen van Annemieke Traag, gedeputeerde van de provincie Gelderland, het CO2-bewust certificaat niveau 3 ontvangen. Dit omdat zij o.a. via individuele- en keteninitiatieven substantieel bijdragen aan de reductie van CO2. Beide bedrijven, onderdeel van Brandwijk Holding, zijn hiermee de eerste in hun branche die op dit niveau zijn gecertificeerd.

Door subtiele accenten had de entourage en invulling van deze uitreiking een zeer onderscheidend karakter. De tweehonderd gasten werden ontvangen door levende, mensgrote tulpen en kregen bij aankomst appeltaart die was gebakken door verstandelijk gehandicapten van de bakkerij in dagcentrum de Harmonika.
Daarnaast verzorgde cateraar Albron de culinaire omlijsting met diverse duurzame hapjes. Kortom, opnieuw onderstreepte Brandwijk zijn innovatieve karakter en gevoel voor detail. Brandwijk: "Het getuigt van goed ondernemerschap om aandacht te hebben voor CO2 reductie, goed voor het milieu en goed voor de onderneming. In die zin moet ondernemend Nederland nog wakker worden."

Lovende woorden
Na het welkomstwoord door presentator Reim Reimers (side kick van Herman Blijker in TV-programma Herrie in het hotel) werd het officiële gedeelte geopend door Han Looijen, loco burgemeester van Zaltbommel. Daarna sprak Wim Lageweg, directeur MVO Nederland de aanwezigen toe met inspirerende woorden. Annemiek Traag, gedeputeerde van de provincie Gelderland reikte het CO2 certificaat uit aan het ondernemersechtpaar Dick en Pieta Brandwijk. Zij en de andere sprekers spraken, vanuit verschillend perspectief, hun waardering uit voor Brandwijk en zijn vooruitstrevende activiteiten op het terrein van milieu en duurzaamheid. In zijn dankwoord nodigde Brandwijk de inleiders nu reeds uit om ook te komen als zijn bedrijven aan certificaat niveau 4 voldoen. Brandwijk gaat dus verder waar anderen nog moeten beginnen.

De gasten kregen in 'de wereld van Brandwijk' ook de nieuwe collectie gepresenteerd. Brandwijk heeft prachtige showrooms, de grootste van Nederland in hun soort. Op schitterende wijze zijn die rondom verschillende thema's opgebouwd. Naast een sauna, groene tuin en wijnkamer is er zelfs een stukje van het Koninklijk Theater Carré nagebouwd. De imponerende entourage en de expertise, creativiteit en optimale dienstverlening zijn de pijlers onder het succes van de ondernemingen.

Kenya Care
Aan het einde van het officiële gedeelte presenteerde het bedrijf nog een kleine, maar belangrijke noviteit. Brandwijk steunt met een unieke actie het werk van de stichting Kenya Care die zich inzet voor vrouwen die besmet zijn met het HIV virus. Milou Brandwijk, dochter van de eigenaren en medewerkster in het bedrijf, is als vrijwilligster werkzaam voor deze stichting en enkele malen per jaar actief in Kenya. Brandwijk lanceerde een fles wijn in een exclusief en gepersonaliseerd wijnkistje. Van iedere verkochte fles gaat een bedrag naar Kenya Care. De boeiende en sfeerrijke uitreiking eindigde met de presentatie van het nieuwe product en een videoboodschap vanuit Kenya waarin de stichting haar dank uitsprak voor deze unieke actie van de Bommelse onderneming.

Foto: Cynthia Brandwijk

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl. Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*




Razende Robot Reporter