TenneT


Stand van zaken Plan van Aanpak "Klantgerichtheid aangeslotenen"

11-07-2011 TenneT is continu bezig om de klantgerichtheid van onze dienstverlening naar onze aangeslotenen (klanten) te verhogen. Hierbij geven wij u een overzicht van de huidige stand van zaken van een aantal onderwerpen.

Implementatie nieuw CRM-systeem
Om de klantgegevens beter te beheren is dit voorjaar binnen TenneT een nieuw customer relationship managementsysteem (CRM)-systeem geïmplementeerd. Het systeem maakt het mogelijk data en klanteninformatie gestructureerd op één centrale plek op te slaan. Voor u betekent dit dat we efficiënter, slagvaardiger en meer procesgericht kunnen opereren. TenneT beschikt hiermee steeds over de actuele klantinformatie om zo een optimale dienstverlening te kunnen garanderen. Op dit moment wordt alle data voor onze bedrijfsprocessen, call-logging en de communicatie vastgelegd in het CRM-systeem. Wij verwachten aan het eind van deze zomer volledig operationeel te zijn.

Nieuwe factuur lay-out
Met hulp van enkele leden van de VEMW als klankbord loopt het project voor een nieuwe factuur lay-out voor onze aangeslotenen beheerst door. De verwachting is dat wij u per 1 januari 2012 de nieuwe factuur lay-out kunnen presenteren. Wij zullen de huidige facturen nu al van een extra bijlage voorzien, waarmee u beter wordt geïnformeerd over de meetwaarden waarop de factuur is gebaseerd. Op dit moment worden de noodzakelijke technische veranderingen aan ons facturatie programma beschreven. Hierna kan er met de bouw voor de vernieuwde factuur worden gestart.

Onderhoudsrapportage klantaansluitingen
Met het doel onze klanten meer inzicht te geven in het onderhoud dat door of namens TenneT aan de aansluiting(en) wordt uitgevoerd is door TenneT een onderhoudsrapport ontwikkeld. Dit rapport is voorgelegd aan een aantal klanten met de vraag of dit voor de klant voldoende informatie oplevert. Suggesties die eenvoudig zijn te implementeren worden bij de eerste rapporten meegenomen. Het is ons voornemen om vanaf 1 januari 2012 bij voorkomende onderhoudsactiviteiten een eerste onderhoudsrapport aan de betrokken klant beschikbaar te stellen. Een evaluatie wordt voorzien in de zomer van 2012.

Heeft u vragen of suggesties voor ons plan van aanpak dan kunt u contact opnemen met uw relatiemanager of met ons Servicecentrum.