Nieuwe concerndirecteur Marketing & Communicatie benoemd
14 juli 2011
Per 1 september 2011 wordt de heer Atilla Kerpisci (42) de
Concerndirecteur Marketing & Communicatie. Het College van Bestuur
heeft hem deze week in die functie benoemd.
De Concerndirecteur Marketing & Communicatie (M&C) geeft vanaf
september leiding aan de nieuw samengestelde organisatie van marketing
en communicatie voor de hele UT. De Concerndirectie vervult een
spilfunctie tussen het College van Bestuur, de Secretaris, de overige
concerndirecties, de faculteiten, instituten en de externe wereld.
De Concerndirecteur heeft een leidende rol in het ontwikkelen,
vormgeven en uitdragen van het marketing-/ communicatiebeleid van de
UT. Hij geeft daarbij leiding aan een aantal professionele teams
(totaal ca. 50 fte) en draagt zorg voor een servicegerichte
ondersteuning van de faculteiten, instituten en andere eenheden van de
UT, op het gebied van marketing en communicatie, corporate
communicatie, pers en publiciteit en online media. Hiermee wordt voor
de hele instelling richting gegeven aan bijvoorbeeld de branding van de
UT, studentenwerving, marktonderzoek en (wetenschaps-) communicatie.
Atilla Kerpisci heeft meer dan 20 jaar ervaring in marketing,
communicatie en huisstijlmanagement, alsmede in accountmanagement en
new business development. Momenteel beheert hij, als business director,
diverse strategische relaties van NykampNyboer. Hij is verantwoordelijk
voor 'new business' op het gebied van merk- en huisstijlimplementaties
en voor de optimalisatie van marketing en communicatieprocessen. Eerder
in zijn loopbaan heeft Kerpisci bij KPN onder meer als sales- en
marketingmanager en als business consultant diverse zakelijke producten
en diensten in de markt gezet.
Naast bovengenoemde werkzaamheden is Kerpisci vanuit een nevenfunctie
betrokken als marketingadviseur bij de promotie van de Twentse regio.
Verder bekleedt hij diverse bestuurlijke functies bij onder andere de
Stichting Twente Connection en is hij lid van vakverenigingen als NIMA
(Dienstenmarketing) en Logeion (Communicatie).
kerpisci
Universiteit Twente