Deutsche Post DHL introduceert geïndividualiseerde afdrukoptie voor Facebook

  • Applicatie “Social Memories” stelt boek samen op basis van Facebook-profiel
  • Gebruikers van over de hele wereld kunnen hun persoonlijke gedrukte exemplaar bestellen
BONN, Duitsland--(BUSINESS WIRE)-- 20110714 --

Deutsche Post DHL, de meest vooraanstaande dienstverlener op het gebied van postverkeer en logistiek ter wereld, heeft een nieuwe dienst gestart voor Facebook-gebruikers – de applicatie “Social Memories”. Deze dienst verschaft mensen een unieke methode om hun vluchtige Facebook-gegevens te vereeuwigen: een op de persoon toegesneden boek waarin informatie uit hun sociale netwerk wordt opgenomen en visueel wordt aangekleed met foto's en informatieve illustraties. Het boek maakt van de informatie uit het sociale netwerk van de gebruiker een blijvende herinnering. Social Memories is ontwikkeld in samenwerking met Cosalux en wordt aangeboden aan Facebook-gebruikers wereldwijd. De applicatie is te vinden op www.facebook.com/socialmemories of www.socialmemories.de

“Deutsche Post DHL is altijd al overbrenger geweest van sociale berichten in de vorm van ansichtkaarten en brieven. Deze worden tegenwoordig steeds vaker vervangen door digitale communicatie”, aldus Clemens Beckmann, Executive Vice President van Deutsche Post Innovation. “Nu keren we het om en gieten we de gedigitaliseerde wereld in een fysieke vorm.”

Met de applicatie kan de gebruiker een gratis digitaal fotoalbum maken dat bestaat uit een aantal geselecteerde boekpagina’s, of een gedrukt gebonden boek van 28 pagina’s dat wereldwijd kan worden bezorgd. Nadat de gebruiker de tijdsperiode heeft geselecteerd die het boek moet beslaan, stelt de applicatie Social Memories automatisch een boek samen, vol met foto's en statistische gegevens, puttend uit het gebruikersprofiel, statusupdates en foto's. Afbeeldingen kunnen afzonderlijk worden bijgesteld.

De applicatie Social Memories, die geheel conform de privacyvoorschriften werkt, analyseert tevens de profielgegevens van de gebruiker en geeft informatie over zaken als de meest actieve vrienden van de gebruiker of de populairste bijdragen op het prikbord. De resultaten worden in beeld gebracht in overzichtelijke grafieken. De gebruiker kan voor het boek kiezen uit drie verschillende kleuren en verschillende talen. Een online boekenplank stelt de gebruiker in staat te bladeren in alle boeken met persoonlijke herinneringen die hij of zij in de loop der tijd heeft gemaakt. Er is ook een geschenkbon verkrijgbaar om dit boek aan iemand kado te doen.

Sinds de start van Social Memories half mei zijn al bijna 70.000 virtuele boeken gemaakt. Deutsche Post DHL is van plan de mogelijkheden van de applicatie voortdurend uit te breiden om de boeken steeds persoonlijker te maken.

Op internet: www.dp-dhl.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Contactpersoon voor de Media (Duitsland en West-Europa)
Deutsche Post DHL
Media Relations
Uwe Bensien
Telefoon: +49-228-182-99-44
pressestelle@deutschepost.de
of
Contactpersoon voor de media (Noord-, Midden- en Zuid-Amerika)
DHL Media Relations
Bea Garcia
Telefoon: +1-954-701-9265
bea.garcia@dhl.com
of
Contactpersoon voor de media (Azië/Oceanië, Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika)
DHL Media Relations
Anita Gupta
Telefoon: +65-62166290

Anita.Gupta@dhl.com

Ticker_symbol FWB:DPW
ISIN DE0005552004