Ingezonden persbericht


Persbericht

Quote

----------
Hoofddorp, 13 juli 2011

SCOPE Onderwijs in ontwikkeling: TU Delft partner SCOPE Alumniportal

Na de SCOPE Studenten Instroomportal is SCOPE marketing technology b.v. (SMT) samen met de Technische Universiteit Delft (TU Delft) een nieuw project gestart: de ontwikkeling van de SCOPE Alumniportal. Oud-studenten zijn erg belangrijk, maar toch zijn zij zelden een centrale marketingdoelgroep. Een gemiste kans. Met de SCOPE Alumniportal wordt het binden met uw alumni vereenvoudigd.

Een betrokken alumnus zorgt immers voor mond-tot-mondreclame en dit betekent dat hij of zij in de toekomst indirect inkomsten kan genereren. Zo kan een onderwijsinstelling financieel resultaat boeken uit donaties, verkoop van additionele opleidingen, stageplaatsen, samenwerkingsovereenkomsten en commercieel onderzoek. Naast deze indirecte, positieve invloed op de financiën gebruikt TU Delft de binding met de alumni voor het creëren van een kwalitatieve kennisbank. Alumni die een goede relatie met de TU Delft behouden zijn eerder geneigd om iets 'terug te geven' in de vorm van kennis. Kortom, inspanningen op het gebied van alumnibeheer kunnen een positieve invloed hebben op de kwaliteit en winstgevendheid van de onderwijsinstelling in zijn geheel.

Voor het genereren van een centraal relatiebeeld zijn in het hoger onderwijs kortweg drie fasen te onderscheiden: instroom- student- en alumnibeheer. Om de studenten door de bovengenoemde fasen te loodsen is het van belang om life-events zoals gegenereerde inschrijving, afgeronde stage etc. te registreren. Een doordacht CRM systeem als SCOPE Onderwijs ondersteunt een onderwijsinstelling in de alledaagse activiteiten en bij het (op)bouwen van een langdurige klantrelatie.

De TU Delft maakt naast SCOPE Onderwijs sinds september 2010 gebruik van de SCOPE Studenten Instroomportal. Om ook het alumnibeheer te ontlasten start SMT in samenwerking met de TU Delft met de ontwikkeling van de SCOPE Alumniportal. TU Delft creëert hiermee dynamisch inzicht in de samenstelling van alle alumni. Met behulp van deze oplossingen is de TU Delft in staat om gerichte marketingactiviteiten uit te voeren en te achterhalen welke invloed deze hebben op het studiesucces van studenten. Met kennis van haar klanten en partners ontwikkelt SMT branchespecifieke CRM oplossingen voor en door (eind)gebruikers gerealiseerd.

Meer weten over SCOPE Alumniportal of over SCOPE? Neem contact via 023-5179200.

----------
Unquote