Ingezonden persbericht



---



Persbericht
Maarsbergen, 15 juli 2011

NIVEA for Men de komende drie jaar Official Partner van de Eredivisie

NIVEA for Men is de komende drie jaar Official Partner van de Eredivisie. Beide partijen hebben hun overeenkomst daartoe verlengd. NIVEA for Men was hiervoor reeds een jaar lang als Official Partner verbonden aan de Eredivisie, gedurende het seizoen 2010/2011. Alex Tielbeke, directeur Eredivisie CV: "Het afgelopen jaar hebben NIVEA for Men en de Eredivisie naar alle tevredenheid samengewerkt. En ook de komende seizoenen heeft NIVEA for Men weer grote ambities om het nationale voetbal nog dichter bij de fans te brengen. Tot ons grote plezier gaan we daar de komende periode weer gezamenlijk en vol energie invulling aan geven." Wil de Koning, Country Manager Beiersdorf Nederland: "Wij vinden het geweldig om opnieuw Official Partner te zijn van de Eredivisie. NIVEA for Men is een merk voor mannen en voetbal is wat hen in beweging brengt, plezier en energie geeft en wat hen verbindt. Door de samenwerking kunnen wij acties organiseren waarmee we consumenten nog meer kunnen betrekken bij het topvoetbal door bijvoorbeeld masterclasses en vele andere prijzen, onder meer te winnen via www.levensalseenprof.nl." Eredivisie Sinds 1956 zijn de sterkste clubs van Nederland verenigd in één competitie: de Eredivisie. Al ruim een halve eeuw staat de Eredivisie voor topvoetbal in Nederland. Deze bakermat van het nationale voetbal heeft wereldwijd een reputatie opgebouwd van spannend, vernieuwend en creatief voetbal. Gevoed door de sterke Nederlandse voetbalcultuur staat de Eredivisie bovendien tot ver over de landsgrenzen bekend als ideale broedplaats voor voetbaltalent. Direct of indirect is de Eredivisie dan ook hofleverancier van de vaderlandse voetbaltrots Oranje. Door talenten de kans te geven zich te ontwikkelen in een aantrekkelijke en spannende competitie wordt zodoende een stevig fundament gelegd onder het Nederlands Elftal, dat al jaren tot de wereldtop behoort. De achttien Eredivisie Clubs hebben zich verenigd in de overkoepelende



organisatie Eredivisie CV. Oorspronkelijk, sinds 1997, was dit een Naamloze Vennootschap. Eind 2004 hebben de clubs ervoor gekozen de rechtsvorm om te zetten in een Commanditaire Vennootschap: Eredivisie CV (ECV). Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisieclubs. De Eredivisie CV tracht namens de clubs zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én houden in Nederland, om zo maximale aansluiting te behouden met buitenlandse competities.

Maarten van Rooijen PR Manager T: 035 5440 303 M: 06 10 44 69 55 E: maarten.van.rooijen@eredivisie.nl www.eredivisie.nl






---- --