Ingezonden persbericht


Aprimo komt met mobiele marketing module voor SMS campagnes Amsterdam, (15 juli 2011) - Aprimo® Inc., marktleider op het gebied van geïntegreerde, cloud-gebaseerde marketing software, heeft vandaag een nieuwe mobiele marketing module aangekondigd voor Aprimo Marketing Studio® On Demand (AMS On Demand). Deze biedt nauw geïntegreerde mogelijkheden voor tekstberichten (Sms) bij de campagne management oplossing. Met de nieuwe mobiele marketing oplossing kunnen klanten Sms campagnes lanceren in een paar simpele stappen - creëren, lanceren, volgen en meten - vanuit hun Aprimo Marketing platform. Zo kunnen ze gebruik maken van dezelfde segmentatie, dialoog en campagne management functies als voor andere digitale marketingkanalen, zoals email en microsites. Er is wereldwijd een toename in Sms gebruik door consumenten. Recente gegevens van de Internationale Telecommunicatie Unie laten zien dat het aantal verzonden Sms'jes tussen 2007 en 2010 verdrievoudigde, van een geschatte 1,8 biljoen naar maar liefst 6100 miljard. Per seconde worden nu bijna 200.000 Sms-berichten verzonden. "Mobiel is uitgegroeid tot een steeds belangrijker kanaal voor bedrijven in alle sectoren om hun klanten en prospects te bereiken", zegt Annemarie Schonewille, Marketing Manager bij Aprimo. "Het beheren van alles vanuit een enkel platform, inclusief email, sociale contacten, Sms en offline, zorgt voor consistentie, staat garant voor een betere gebruikerservaring, en geeft marketeers concrete data om de performance van nieuwe kanalen zoals mobiel te laten zien." Sms campagnes hebben een groot bereik, want tekstberichten zijn toegankelijk op alle apparaten en veel consumenten hebben een voorkeur voor de directheid, de beknoptheid en het gemak van Sms communicatie. Er is tegenwoordig een groeiend aantal bedrijven dat SMS gebruikt om nieuwe klanten te winnen, diepere relaties op te bouwen en nieuwe omzetkansen te creëren via up- en cross-selling. Aprimo klanten kunnen gelijk van start met de nieuwe SMS mogelijkheden. Voor meer informatie over de AMS on Demand Mobiele Marketing kunt u terecht op http://www.aprimo.com/sms/ ###

Over Aprimo
Aprimo, onderdeel van Teradata, is een toonaangevende wereldwijde leverancier van marketing software en diensten, die de productiviteit en de prestaties van marketingorganisaties verbeteren. Door het gebruik van Aprimo's Integrated Marketing Management (IMM) software - Aprimo Marketing Studio® voor B2C, Aprimo Marketing Studio® voor B2B en Aprimo® Relationship Manager - kunnen marketeers hun diverse kanalen werkelijk integreren, budget en uitgaven managen, processen stroomlijnen en innovatieve multi-channel campagnes uitvoeren met een meetbare return on investment. Honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo. Van de klanten is ruim een derde een Fortune 100 bedrijf en bijna een kwart een Global 100 bedrijf. Aprimo is opgericht in 1998 en heeft wereldwijd vestigingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Indianapolis.

Teradata Corporation (NYSE: TDC), Aprimo's moederbedrijf, is wereldwijd marktleider in data warehousing, geïntegreerd marketing management en enterprise analytics. Teradata kocht Aprimo in januari 2011.