*
Tevredenheid treinreizigers hoog. Klanttevredenheid weer op niveau 2010
Publicatiedatum: 17 juli 2011
Klantoordelen stijgen ten opzichte van eerste kwartaal
Algemeen klantoordeel: 76% geeft NS een 7 of hoger
Over het tweede kwartaal gaf 76% van onze klanten het rapportcijfer 7
of hoger voor de kwaliteit van de dienstverlening. Dat is 7
procentpunten meer dan in het vorige kwartaal en even hoog als in het
tweede kwartaal van 2010. Het klantoordeel over het op tijd rijden
steeg ten opzichte van het eerste kwartaal 2011 met 9 procentpunten
naar 53% (tweede kwartaal 2010: 54%). Ruim driekwart (76%) van onze
klanten is tevreden over een kans op een zitplaats. (Tweede kwartaal
2010: 77%). De tevredenheid over de reinheid van onze treinen en
stations steeg van 51% in het tweede kwartaal van 2010 naar 59% in het
tweede kwartaal van 2011. In 2010 stond dit klantoordeel onder druk
door de staking onder schoonmakers. Het aantal treinen dat op tijd
aankwam bereikte voor het eerst sinds de metingen zijn begonnen het
kwartaalgemiddelde van 95,1%.
Ingrid Thijssen, directievoorzitter NS Reizigers: "Ik ben blij dat de
resultaten in het tweede kwartaal sterk zijn gestegen. Onze prestaties
bevinden zich op een erg goed niveau. Op meerdere fronten is onze
dienstverlening verbeterd. We hebben laten zien dat we krachtig kunnen
herstellen en dat tekent de professionaliteit van onze medewerkers.
Onze inspanningen blijven erop gericht de tevredenheid van onze klanten
verder te verhogen."