Nederlandse Spoorwegen


*
Tevredenheid treinreizigers hoog. Klanttevredenheid weer op niveau 2010

Publicatiedatum: 17 juli 2011

Klantoordelen stijgen ten opzichte van eerste kwartaal Algemeen klantoordeel: 76% geeft NS een 7 of hoger



Over het tweede kwartaal gaf 76% van onze klanten het rapportcijfer 7 of hoger voor de kwaliteit van de dienstverlening. Dat is 7 procentpunten meer dan in het vorige kwartaal en even hoog als in het tweede kwartaal van 2010. Het klantoordeel over het op tijd rijden steeg ten opzichte van het eerste kwartaal 2011 met 9 procentpunten naar 53% (tweede kwartaal 2010: 54%). Ruim driekwart (76%) van onze klanten is tevreden over een kans op een zitplaats. (Tweede kwartaal 2010: 77%). De tevredenheid over de reinheid van onze treinen en stations steeg van 51% in het tweede kwartaal van 2010 naar 59% in het tweede kwartaal van 2011. In 2010 stond dit klantoordeel onder druk door de staking onder schoonmakers. Het aantal treinen dat op tijd aankwam bereikte voor het eerst sinds de metingen zijn begonnen het kwartaalgemiddelde van 95,1%.

Ingrid Thijssen, directievoorzitter NS Reizigers: "Ik ben blij dat de resultaten in het tweede kwartaal sterk zijn gestegen. Onze prestaties bevinden zich op een erg goed niveau. Op meerdere fronten is onze dienstverlening verbeterd. We hebben laten zien dat we krachtig kunnen herstellen en dat tekent de professionaliteit van onze medewerkers. Onze inspanningen blijven erop gericht de tevredenheid van onze klanten verder te verhogen."