Ingezonden persbericht


Persbericht

LaComunidad
Amsterdam, 18 juli 2011


Maarten van Hooft Copywriter bij Grupo LaComunidad

Het Amsterdamse Grupo LaComunidad, onderdeel van WPP's GroupM, heeft per 11 juli Maarten van Hooft aangesteld als Copywriter voor digital marketing bureau LaComunidad en social media marketing bureau SocialMedia8. Van Hooft werkte voorheen bij o.a. FHV/BBDO, Magicminds, Ubachs/Wisbrun, Isobar en Crossmarks.

Grupo LaComunidad oprichter Igor Beuker licht toe:"Veel merken transformeren van traditioneel zenden, naar een model dat meer content gedreven, engaged en gericht is op dialoog met de doelgroep. Deze vorm van merkcommunicatie vraagt ook om een andere aanpak op het gebied van content, copy en storytelling. Met al zijn ervaring en z'n digitaal DNA was Maarten de perfecte match voor onze klanten en propositie".

Van Hooft vormt bij Grupo LaComunidad een creatief team met Art Director Pierre Van Veldhoven. De twee werkten in het verleden al 3 jaar samen als art en copy koppel. Het team heeft ook de opdracht meegekregen goed rond te kijken naar andere versterkingen op het gebied van content, creatie en community management.

Over Grupo LaComunidad
Grupo LaComunidad, onderdeel van WPP´s GroupM, bestaat uit digital marketing bureau LaComunidad, online video metrics bedrijf ViralTracker en social media marketing bureau SocialMedia8 - met vestigingen in Amsterdam, London, Madrid en Milaan. Grupo LaComunidad werkt voor o.a. FrieslandCampina, Gillette, TempoTeam, LG, De Lotto, Mazda, TomTom en Univé. Meer informatie is te vinden op www.lacomunidad.nl, www.viraltracker.com, www.socialmedia8.com en www.wpp.com.

VOOR DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht