Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

all seasons gelanceerd in Nederland
Eerste franchise all seasons-hotel geopend in Amsterdam

Amsterdam, maandag 18 juli 2011 - Accor Hotels heeft all seasons in Nederland gelanceerd. Het eerste franchise hotel all seasons heeft in Amsterdam zijn deuren geopend. Met de opening heeft Accor Hotels het eerste all seasons-hotel van ons land aan zijn merkportfolio toegevoegd. Het hotel, 'all seasons Amsterdam City', is gelegen aan de Stadhouderskade 135 en heeft 44 kamers.

All seasons is het niet-gestandaardiseerde 'all in' franchisemerk van Accor. Het behoort tot de budgetmerken van Accor, maar heeft een geheel eigen persoonlijkheid, stijl en sfeer. All seasons is een merk dat eenvoud en comfort combineert met kwaliteit en gezelligheid. Hoewel elk hotel een eigen persoonlijk karakter heeft, zijn de kleuren, het licht en de dynamische interieurs met een ludieke touch, in elk hotel terug te vinden. De kamerprijs bij all seasons is altijd inclusief ontbijt en gratis wifi.

Het gehele interieur van het hotel aan de Stadhouderskade 135 in Amsterdam, voorheen hotel seasons en onderdeel van Win Hotel, is door B+B Interieur in de stijl van all seasons gerenoveerd. De karakteristieke buitenkant van het pand is onveranderd gebleven.

"Met de all seasons franchiseovereenkomst kunnen wij onze vertrouwde en bekende identiteit behouden. Dankzij het internationale boekingssysteem van Accor Hotels kunnen gasten van over de hele wereld ons nu gemakkelijk vinden", aldus general manager Jay Ramphal van all seasons Amsterdam City.

"Wij zijn erg enthousiast het eerste all seasons-hotel in Nederland te hebben gelanceerd, omdat dit merk uitermate geschikt is voor de gast die 'value for money' zoekt. De start van het all seasons-merk in Nederland past binnen de groeistrategie van Accor Hotels Nederland. Tegen eind 2015 willen we het aantal Accor-hotels in Nederland laten groeien van 38 naar 74 hotels", aldus Caro van Eekelen, algemeen directeur van Accor Hotels Nederland.

In de afgelopen jaren heeft Accor 150 miljoen euro geïnvesteerd in hotels in eigendom. In het kader van de zogeheten "asset right"-strategie zet Accor in op groei via het franchisemodel. De competenties die Accor heeft op het gebied van hotelmanagement worden hierbij ter beschikking gesteld aan ambitieuze franchisenemers.

Accor heeft in 2011 meer dan 135 all seasons hotels in 14 landen, die allemaal in activiteiten- of stadscentra liggen.

/////////////

Over Accor
Accor, 's werelds toonaangevende hotelonderneming en marktleider in Europa is aanwezig in 90 landen met 4.200 hotels en ruim 500.000 kamers. Met een omvangrijke portfolio aan hotelmerken - Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1, hotelF1, Motel 6 en aanverwante activiteiten zoals Thalassa sea & spa en Lenôtre beschikt Accor over een breed aanbod van luxe tot budget. Met 145.000 medewerkers wereldwijd biedt Accor zijn klanten ruim 45 jaar kennis en ervaring.

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 38 hotels, van het luxe tot het budget segment: 1 Sofitel Legend, het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel, 1 MGallery hotel - The Convent Hotel Amsterdam, 9 Novotel hotels, 12 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule1 hotels.

/////////////

Einde persbericht (niet ter publicatie):



Ingezonden persbericht