Gebruik social media maakt werkgever aantrekkelijk
Persbericht van Unique
Almere, 21 juli 2011 - De mogelijkheid om gebruik te maken van social
media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever.
41 procent van de werknemers stelt dat het gebruik van social media het
werkplezier verhoogt en zes procent zegt dit heel belangrijk te vinden
in zijn of haar baan. Deze resultaten blijken uit een onderzoek van
Unique onder ruim 4.000 respondenten.
"Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook
en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel", vertelt Raymond
Puts, directeur van Unique. "Hierdoor kan je als organisatie echter
kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde
bieden voor de organisatie. Daarnaast blijkt dat door het bieden van
deze toegang de aantrekkelijkheid van een werkgever stijgt. Vooral door
de op handen zijnde 'war for talent' is het belangrijk dat werkgevers
het gebruik van social media overwegen. Hierbij speelt het vertrouwen
in personeel een grote rol. Om voor iedereen de ruimte en regels die er
op dit gebied bestaan duidelijk te maken, is het slim om als
organisatie een social media beleid te ontwikkelen om hier
gedragsregels op te baseren."
MKB Marktmonitor: Nieuwe Tijden
Unique is momenteel bezig met het veldwerk voor de MKB Marktmonitor
2011 die zich dit jaar richt op aantrekkelijk werkgeverschap in Nieuwe
Tijden. Deze Nieuwe Tijden hebben betrekking op het voorzichtige
herstel van de economie, de opkomst van social media en het benodigde
aantrekkelijk werkgeverschap door de verwachte krapte op de
arbeidsmarkt. Naast het uitvoerige werkgeversonderzoek worden dit jaar
ook kandidaten betrokken in het onderzoek. De genoemde resultaten komen
voort uit een eerste analyse van dit kandidaatonderzoek. Deelnemende
organisaties ontvangen een maatwerkrapport met een uitgebreid advies
over het creëren van aantrekkelijk werkgeverschap, met een benchmark
naar regio en branche en de (voor hen relevante) respons uit het
kandidatenonderzoek. Tot slot wordt alle input in het MKB Marktmonitor
2011 onderzoeksrapport samengevat, dat in december 2011 wordt verwacht.
Werkgevers die aan het onderzoek mee willen doen, kunnen zich nog
aanmelden via www.unique.nl/marktmonitor.
*
Links:
http://www.unique.nl
Razende Robot Reporter