Gemeente Breda

21jul
Tevreden klanten Stadskantoor Breda over afspraak en openingstijden Gemeente Breda heeft eind juni onder 800 bezoekers van de Publiekshal In het Stadskantoor een klantonderzoek gehouden over werken op afspraak en over verruimde openingstijden. Deze bezoekers geven de dienstverlening het cijfer 7,9. Baliebezoekers die op afspraak komen geven een 8,1.

Saskia Boelema, wethouder Dienstverlening: "Sinds 1 januari zijn de balies in het Stadskantoor ook op woensdagmiddag en -avond open en zijn er ruimere openingstijden voor werken op afspraak. De eerste ervaringen waren al positief, maar uit dit onderzoek blijkt overduidelijk dat de aangepaste openingstijden in een behoefte voorzien. Via de website een afspraak maken voor baliebezoek is een succes en de afspraakruimte voor de avonden is steeds snel vol."

Het onderzoek is uitgevoerd in de week van 27 juni tot 1 juli. Daarbij hebben bezoekers van de Publiekshal hun mening gegeven over dienstverlening, openingstijden en werken op afspraak. Van de ondervraagde baliebezoekers heeft ruim 53% vooraf aan het baliebezoek de informatie op de gemeentelijke website bekeken. Die site wordt verreweg het meest gebruikt door mensen die gemeentelijke informatie zoeken.

De wachttijd is door de bezoekers gewaardeerd met een gemiddelde van 7,2. Baliebezoekers met een afspraak geven een 8 en baliebezoekers zonder afspraak een 6,6. De openingstijden zijn door de ondervraagden gewaardeerd met een 7,2. Baliebezoekers met een afspraak geven hier een 7,6 voor en baliebezoekers zonder afspraak een 7.

Met de ruimere openingstijden en het werken op afspraak is de gemeente tegemoet gekomen aan de wensen van een grote groep bewoners, waaronder werkende mensen, scholieren en gezinnen.

Bezoekers die een afspraak maken via www.breda.nl gaan voor en hoeven nauwelijks te wachten.

Breda, 21 juli 2011