21jul
Tevreden klanten Stadskantoor Breda over afspraak en openingstijden
Gemeente Breda heeft eind juni onder 800 bezoekers van de Publiekshal
In het Stadskantoor een klantonderzoek gehouden over werken op afspraak
en over verruimde openingstijden. Deze bezoekers geven de
dienstverlening het cijfer 7,9. Baliebezoekers die op afspraak komen
geven een 8,1.
Saskia Boelema, wethouder Dienstverlening: "Sinds 1 januari zijn de
balies in het Stadskantoor ook op woensdagmiddag en -avond open en zijn
er ruimere openingstijden voor werken op afspraak. De eerste ervaringen
waren al positief, maar uit dit onderzoek blijkt overduidelijk dat de
aangepaste openingstijden in een behoefte voorzien. Via de website een
afspraak maken voor baliebezoek is een succes en de afspraakruimte voor
de avonden is steeds snel vol."
Het onderzoek is uitgevoerd in de week van 27 juni tot 1 juli. Daarbij
hebben bezoekers van de Publiekshal hun mening gegeven over
dienstverlening, openingstijden en werken op afspraak. Van de
ondervraagde baliebezoekers heeft ruim 53% vooraf aan het baliebezoek
de informatie op de gemeentelijke website bekeken. Die site wordt
verreweg het meest gebruikt door mensen die gemeentelijke informatie
zoeken.
De wachttijd is door de bezoekers gewaardeerd met een gemiddelde van
7,2. Baliebezoekers met een afspraak geven een 8 en baliebezoekers
zonder afspraak een 6,6. De openingstijden zijn door de ondervraagden
gewaardeerd met een 7,2. Baliebezoekers met een afspraak geven hier een
7,6 voor en baliebezoekers zonder afspraak een 7.
Met de ruimere openingstijden en het werken op afspraak is de gemeente
tegemoet gekomen aan de wensen van een grote groep bewoners, waaronder
werkende mensen, scholieren en gezinnen.
Bezoekers die een afspraak maken via www.breda.nl gaan voor en hoeven
nauwelijks te wachten.
Breda, 21 juli 2011