Ingezonden persbericht


Persbericht

Nog eentje dan! Dertigers zijn zomerdrinkers

Hoofddorp, 21 juli 2011 - Zelfs slecht weer kan aanleiding zijn om nóg een zonnige cocktail te bestellen. Viva deed online onderzoek naar het drankgedrag van vrouwen in de zomer. Er zijn veel aanleidingen voor witte wijn of 'proseccootje'.

Voor Viva hielden lezeressen een drankdagboek bij. De resultaten waren schokkend. Het aantal alcoholeenheden in twee weken overschreed de Trimbos-norm ruimschoots.

Roelien (28) na 17 dagen drankdagboek: '12 strawberry daiquiri's + 5 prosecco + 9 witte wijn + 4 scroppino's + bier tijdens festivals'

Belonen
Maar liefst 68% van de vrouwen gaf toe in de zomer aanzienlijk meer te drinken. 36% drinkt in de kroeg meer dan 6 eenheden alcohol. Vrouwen belonen zichzelf met drank. Mooi weer, een zware werkdag of een paar dagen vrij is al aanleiding om flink aan de wijn te gaan. Daan van der Gouwe van het Trimbos -instituut: 'Het ontwikkelen van een alcoholafhannkelijkheid begint vaak met een doorsneepatroon als dit. Jezelf belonen kan er al snel toe leiden dat je te veel drinkt.'

Prosecco en witte wijn zijn nog steeds de meest populaire zomerdrankjes. Cocktails komen op de derde plaats.

Lees de complete drankdagboeken in de nieuwe dikste Viva, op vrijdag 22 juli in de winkel. Meer informatie over het online onderzoek is te vinden op www.viva.nl/drank Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (