Ouderen naar zee met Deli XL
Persbericht van Deli XL
Op donderdag 21 juli nam foodservice groothandel Deli XL ruim 100
ouderen mee naar het strand voor een onvergetelijke zomerdag. Samen met
het Nationaal Ouderenfonds organiseerde deze leverancier een volledig
verzorgd uitje om ouderen in het zomerseizoen aandacht te geven. Met
deze dag vragen het Nationaal Ouderenfonds en Deli XL aandacht voor het
probleem van eenzaamheid van ouderen.
Eenzaamheid ouderen extreem in de zomer
Steeds meer ouderen leiden een eenzaam bestaan. Zonder bezoek, zonder
aanspraak. Dag in, dag uit. Zo'n 20.000 ouderen zijn extreem eenzaam:
zij krijgen slechts één keer per maand bezoek. Vooral in de
zomermaanden voelen ouderen zich extra eenzaam. Vrienden en familie
gaan op vakantie en er is minder verzorgend personeel. "Als onderdeel
van ons MVO-programma wil Deli XL een lans voor hen breken. Daarom
organiseerden we samen met het Ouderenfonds deze dag", zo vertelt
Vincent Bos, directeur Institutioneel bij Deli XL. "Het is een klein
gebaar, maar dat je de mensen ziet genieten van de aandacht dat doet
mij en mijn collega's enorm goed."
Samen uitwaaien in Zandvoort
De ouderen, die afkomstig waren uit twee zelfstandige zorgcentra, het
Torenerf in Wormer en De Marke + Saenehof in Bergen, werden bij bij
Club Nautique in Zandvoort in de watten gelegd. Met onder meer lekker
eten, drinken en diverse activiteiten. Vrijwilliger en Deli XL
projectleider Ursula Weijs: "Het was erg leuk om op deze dag een maatje
te zijn van onze gasten. Met zo'n 100 collega's maakten we een praatje
met ze, hielpen bij het opscheppen van eten en liepen met ze naar het
strand". Op de dag werden door de ouderen en medewerkers van Deli XL
ook ballonnen opgelaten, om aandacht te vragen voor het onderwerp
eenzaamheid.
Gastvrijheid onderdeel van duurzaamheid
Deli XL voerde dit project uit als onderdeel van haar
duurzaamheidsbeleid, waarbij 'Gastvrijheid' één van de vijf pijlers is.
De groothandel wil verbondenheid tussen mensen vergroten en eenzaamheid
in de maatschappij verminderen. Daarbij zet het bedrijf haar afdeling
Advies & Organisatie in om klanten te ondersteunen, wordt samengewerkt
met de Hoge Hotelschool Maastricht en stimuleert Deli XL haar
medewerkers om zich in te zetten voor dit soort projecten.
*
Links:
http://www.delixl.nl
Razende Robot Reporter