Ouderen naar zee met Deli XL

Persbericht van Deli XL

Op donderdag 21 juli nam foodservice groothandel Deli XL ruim 100 ouderen mee naar het strand voor een onvergetelijke zomerdag. Samen met het Nationaal Ouderenfonds organiseerde deze leverancier een volledig verzorgd uitje om ouderen in het zomerseizoen aandacht te geven. Met deze dag vragen het Nationaal Ouderenfonds en Deli XL aandacht voor het probleem van eenzaamheid van ouderen.

Eenzaamheid ouderen extreem in de zomer
Steeds meer ouderen leiden een eenzaam bestaan. Zonder bezoek, zonder aanspraak. Dag in, dag uit. Zo'n 20.000 ouderen zijn extreem eenzaam: zij krijgen slechts één keer per maand bezoek. Vooral in de zomermaanden voelen ouderen zich extra eenzaam. Vrienden en familie gaan op vakantie en er is minder verzorgend personeel. "Als onderdeel van ons MVO-programma wil Deli XL een lans voor hen breken. Daarom organiseerden we samen met het Ouderenfonds deze dag", zo vertelt Vincent Bos, directeur Institutioneel bij Deli XL. "Het is een klein gebaar, maar dat je de mensen ziet genieten van de aandacht dat doet mij en mijn collega's enorm goed."

Samen uitwaaien in Zandvoort
De ouderen, die afkomstig waren uit twee zelfstandige zorgcentra, het Torenerf in Wormer en De Marke + Saenehof in Bergen, werden bij bij Club Nautique in Zandvoort in de watten gelegd. Met onder meer lekker eten, drinken en diverse activiteiten. Vrijwilliger en Deli XL projectleider Ursula Weijs: "Het was erg leuk om op deze dag een maatje te zijn van onze gasten. Met zo'n 100 collega's maakten we een praatje met ze, hielpen bij het opscheppen van eten en liepen met ze naar het strand". Op de dag werden door de ouderen en medewerkers van Deli XL ook ballonnen opgelaten, om aandacht te vragen voor het onderwerp eenzaamheid.

Gastvrijheid onderdeel van duurzaamheid
Deli XL voerde dit project uit als onderdeel van haar duurzaamheidsbeleid, waarbij 'Gastvrijheid' één van de vijf pijlers is. De groothandel wil verbondenheid tussen mensen vergroten en eenzaamheid in de maatschappij verminderen. Daarbij zet het bedrijf haar afdeling Advies & Organisatie in om klanten te ondersteunen, wordt samengewerkt met de Hoge Hotelschool Maastricht en stimuleert Deli XL haar medewerkers om zich in te zetten voor dit soort projecten.

*

Links:
http://www.delixl.nl



Razende Robot Reporter