Ontspannen op reis ondanks Zwarte Zaterdag
Persbericht van Telegraaf Media Nederland
Amsterdam 22 juli 2011- De nachtmerrie van iedere autorijdende
vakantieganger: zwarte zaterdag. Puffen en zweten in de file,
opgesloten in één auto met je partner en kinderen. Dat levert geheid
stress en irritaties op. Je zou denken dat wij Nederlanders met dit in
het achterhoofd, wel twee keer nadenken voordat we op Zwarte Zaterdag
gaan rijden.
Maar niets van dit alles. Uit onderzoek van VROUW en Autovisie blijkt
namelijk dat wij op Zwarte Zaterdag ontspannen in de auto stappen,
ondanks het vooruitzicht van die kilometerslange files op de Route du
Soleil.
De ANWB voorspelt de komende weekenden topdrukte op de wegen. Het
zullen de drukste dagen van het vakantieseizoen worden. Het merendeel
van de Nederlanders trekt zich hier echter weinig van aan. 73% van de
vrouwen zegt dat zij een ontspannen vakantiegevoel heeft, al staat zij
urenlang met man en kinderen in de file op weg naar haar
vakantiebestemming. Ook mannen laten zich niet opwinden: 66 % rijdt
relaxt naar het zuiden, ondanks zwarte zaterdag. Het is tenslotte
vakantie!
Ook blijkt er niets van waar dat urenlang in de file met je partner
leidt tot fikse ruzies: maar liefst 95% van de mannen geniet juist van
het samenzijn met zijn partner. Wel ergert 22% van de mannen zich
tijdens de ellenlange files groen en geel aan het gezeur van hun
kinderen, in vergelijking met maar 3% van de vrouwen.
Over VROUW
VROUW is het platform van de Telegraaf Media Nederland waaronder het
weekendmagazine VROUW, de site www.vrouw.nl en de krantenpagina VROUW
vallen. VROUW is spraakmakend, nuchter, dichtbij en gaat over het echte
leven. VROUW is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over Autovisie
Autovisie is een multimediaal platform, dat bestaat uit de site
www.autovisie.nl, de krantenpagina's Autovisie in de Telegraaf en het
magazine Autovisie dat al bijna 55 jaar een toonaangevende positie op
de markt inneemt. Daarnaast is Autovisie te volgen op Hyves, Facebook
en Twitter. Autovisie is onafhankelijk en objectief en belicht de
automarkt in de volle breedte, maar focust zich op de autoliefhebber.
Autovisie is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
*
Links:
http://www.autovisie.nl
Noot voor redacties
Telegraaf Media Nederland
Noot voor de red
actie (
Razende Robot Reporter