Ontspannen op reis ondanks Zwarte Zaterdag

Persbericht van Telegraaf Media Nederland

Amsterdam 22 juli 2011- De nachtmerrie van iedere autorijdende vakantieganger: zwarte zaterdag. Puffen en zweten in de file, opgesloten in één auto met je partner en kinderen. Dat levert geheid stress en irritaties op. Je zou denken dat wij Nederlanders met dit in het achterhoofd, wel twee keer nadenken voordat we op Zwarte Zaterdag gaan rijden.

Maar niets van dit alles. Uit onderzoek van VROUW en Autovisie blijkt namelijk dat wij op Zwarte Zaterdag ontspannen in de auto stappen, ondanks het vooruitzicht van die kilometerslange files op de Route du Soleil.

De ANWB voorspelt de komende weekenden topdrukte op de wegen. Het zullen de drukste dagen van het vakantieseizoen worden. Het merendeel van de Nederlanders trekt zich hier echter weinig van aan. 73% van de vrouwen zegt dat zij een ontspannen vakantiegevoel heeft, al staat zij urenlang met man en kinderen in de file op weg naar haar vakantiebestemming. Ook mannen laten zich niet opwinden: 66 % rijdt relaxt naar het zuiden, ondanks zwarte zaterdag. Het is tenslotte vakantie!

Ook blijkt er niets van waar dat urenlang in de file met je partner leidt tot fikse ruzies: maar liefst 95% van de mannen geniet juist van het samenzijn met zijn partner. Wel ergert 22% van de mannen zich tijdens de ellenlange files groen en geel aan het gezeur van hun kinderen, in vergelijking met maar 3% van de vrouwen. Over VROUW
VROUW is het platform van de Telegraaf Media Nederland waaronder het weekendmagazine VROUW, de site www.vrouw.nl en de krantenpagina VROUW vallen. VROUW is spraakmakend, nuchter, dichtbij en gaat over het echte leven. VROUW is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Autovisie
Autovisie is een multimediaal platform, dat bestaat uit de site www.autovisie.nl, de krantenpagina's Autovisie in de Telegraaf en het magazine Autovisie dat al bijna 55 jaar een toonaangevende positie op de markt inneemt. Daarnaast is Autovisie te volgen op Hyves, Facebook en Twitter. Autovisie is onafhankelijk en objectief en belicht de automarkt in de volle breedte, maar focust zich op de autoliefhebber. Autovisie is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

*

Links:
http://www.autovisie.nl

Noot voor redacties


Telegraaf Media Nederland

Noot voor de red actie (

Razende Robot Reporter