Slechte bedden meeste invloed lage fooien hotels

Persbericht van World Ticket Center B.V.

Amsterdam, 25 juli 2011 - 'Geeft u fooi tijdens een hotelovernachting?' Deze vraag heeft reisorganisatie World Ticket Center aan 500 klanten gesteld in een telefonisch onderzoek. Maar liefst 37% van de hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en irritaties. Met stip op nummer 1 staat de irritatie 'slechte bedden', 31 % noemt dit zijn grootste irritatie tijdens het overnachten in een hotel. De lijst wordt aangevoerd door 'late incheck en vroege uitcheck' (23 %), 'geluidsoverlast' (14%), 'slechte hygiëne' (11 %), 'tegenvallend uitzicht' (8%), 'slechte douche' (6%) 'lage kwaliteit eten' (4%) 'het lange wachten op een taxi' (3 %). De hotelgasten die wel fooi hanteren, geven gemiddeld 10 euro aan een kamermeisje en 5 euro aan een piccolo.

'Opvallend is dat het percentage dat zich ergert aan de slechte bedden in hotels gemiddeld 3 keer per jaar in een hotel overnacht. Hun grootste irritatie weerhoudt hun er niet van in hotels te overnachten, maar heeft dus wel invloed op het geven van fooi. De twee na grootste irritatie is een speerpunt waar wij ons als reisorganisatie al jaren hard voor maken. Alle hotels houden zich namelijk strikt aan de beperkte in- en uitchecktijden en passen zelden hun regelgeving aan op de vluchttijden van onze klanten, zonder hiervoor hoge kosten in rekening te brengen. Bijna een kwart van de ondervraagde klanten gaf aan dat ze het onbegrijpelijk vinden dat er in elk land nog steeds geen speling in de tijd van in- en uitchecken zit. Het wijzigen van deze regelgeving zou hun herhalingsbezoek doen toenemen, evenals hun tevredenheid en het geven van fooien.' Aldus Remi Wouters Marketing Manager van World Ticket Center.

*

Links:
http://www.worldticketcenter.nl/



Razende Robot Reporter