Slechte bedden meeste invloed lage fooien hotels
Persbericht van World Ticket Center B.V.
Amsterdam, 25 juli 2011 - 'Geeft u fooi tijdens een hotelovernachting?'
Deze vraag heeft reisorganisatie World Ticket Center aan 500 klanten
gesteld in een telefonisch onderzoek. Maar liefst 37% van de
hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en irritaties. Met
stip op nummer 1 staat de irritatie 'slechte bedden', 31 % noemt dit
zijn grootste irritatie tijdens het overnachten in een hotel. De lijst
wordt aangevoerd door 'late incheck en vroege uitcheck' (23 %),
'geluidsoverlast' (14%), 'slechte hygiëne' (11 %), 'tegenvallend
uitzicht' (8%), 'slechte douche' (6%) 'lage kwaliteit eten' (4%) 'het
lange wachten op een taxi' (3 %). De hotelgasten die wel fooi hanteren,
geven gemiddeld 10 euro aan een kamermeisje en 5 euro aan een piccolo.
'Opvallend is dat het percentage dat zich ergert aan de slechte bedden
in hotels gemiddeld 3 keer per jaar in een hotel overnacht. Hun
grootste irritatie weerhoudt hun er niet van in hotels te overnachten,
maar heeft dus wel invloed op het geven van fooi. De twee na grootste
irritatie is een speerpunt waar wij ons als reisorganisatie al jaren
hard voor maken. Alle hotels houden zich namelijk strikt aan de
beperkte in- en uitchecktijden en passen zelden hun regelgeving aan op
de vluchttijden van onze klanten, zonder hiervoor hoge kosten in
rekening te brengen. Bijna een kwart van de ondervraagde klanten gaf
aan dat ze het onbegrijpelijk vinden dat er in elk land nog steeds geen
speling in de tijd van in- en uitchecken zit. Het wijzigen van deze
regelgeving zou hun herhalingsbezoek doen toenemen, evenals hun
tevredenheid en het geven van fooien.' Aldus Remi Wouters Marketing
Manager van World Ticket Center.
*
Links:
http://www.worldticketcenter.nl/
Razende Robot Reporter