Ingezonden persbericht


Inter Access genomineerd voor Computable Award
Project bij Europ Assistance krijgt nominatie voor 'Beste ICT-project van het jaar'

Hilversum, 25 juli 2011 - ICT-dienstverlener Inter Access is genomineerd voor een Computable Award in de categorie 'Beste ICT-project van het jaar'. De Hilversumse dienstverlener droeg een applicatieproject bij de internationale alarmcentrale Europ Assistance voor. Dit project is door de jury van de Computable Award samen met vier andere projecten genomineerd. Lezers van het ICT-vakblad kunnen tot 16 september 2011 stemmen op projecten in elf categorieën.

Europ Assistance is wereldwijd actief op het gebied van verzekeringen, hulpverlening en zorgdiensten. De alarmcentrale helpt mensen bij calamiteiten in binnen- en buitenland, 24 uur per dag, 365 per jaar. Europ Assistance werkt onder andere voor bedrijven in de automotive, reis- en verzekeringsbranche.

Door verschillende fusies was er bij Europ Assistance een grote diversiteit van bedrijfsprocessen en bijbehorende systemen ontstaan. Europ Assistance schakelde Inter Access in voor het project Application United. Doel was het creëren van een vereenvoudigd, geïntegreerd applicatielandschap voor de verschillende soorten dienst- en hulpverlening. Daarmee wilde Europ Assistance de operationele knelpunten oplossen, de beheerkosten verlagen en de organisatiestrategie beter ondersteunen.

Inter Access ontwierp en integreerde een midoffice. Die vormt de schakel tussen het frontoffice dat de klanten te woord staat, en de backoffice waar de administratieve verwerking plaatsvindt. Op die manier kan Europ Assistance de complete keten van hulpverleningsdiensten op geïntegreerde wijze ondersteunen. Sinds de ingebruikneming kan Europ Assistance met twaalf voltijdse medewerkers minder de facturenstroom op de financiële afdeling verwerken.

Daarnaast zijn door de ketenintegratie binnen en buiten de organisatie de kwaliteit en snelheid van de kernprocessen sterk verbeterd. Dit stelt Europ Assistance in staat om te werken op basis van 'management by exception'. Het midoffice is in staat om de uitzonderingen te scheiden van de hoofdstromen. Tevens biedt de omgeving een business intelligence-tool waarmee klanten van Europ Assistance analyses kunnen uitvoeren van de activiteiten die de alarmcentrale voor hen uitvoert.

Hans den Hartog, algemeen directeur van Inter Access: "Wij zijn erg trots op deze nominatie. Ons werk voor Europ Assistance is een schoolvoorbeeld van hoe wij klanten toegevoegde waarde bieden door de inzet van ICT. Het project bij de alarmcentrale is het resultaat van een hechte samenwerking met de klant, die heeft geresulteerd in concrete, meetbare resultaten."

###

Over Inter Access
Met circa vijfhonderd medewerkers in vaste dienst en tweehonderd externe professionals in Nederland en België is Inter Access al meer dan dertig jaar de IT-dienstverlener bij uitstek voor middelgrote organisaties in de publieke sector, de zorgsector, financiële dienstverlening en kennisintensieve organisaties. Inter Access biedt deze organisaties een totaalaanbod voor ontwerp, realisatie en beheer van hun applicaties en infrastructuur op basis van de nieuwe architectuurprincipes waarin flexibiliteit vooropstaat. Zie ook www.interaccess.nl. Voor meer informatie over dit persbericht:



Ingezonden persbericht