Ingezonden persbericht


Persbericht

Hawaiiblouse grootste mannenmode ergernis

Amsterdam, 25 juli 2011 - Vrouwen vinden de bontgekleurde Hawaiiblouse het meest verschrikkelijke kledingstuk bij mannen (43%). Een te strakke zwembroek staat op nummer twee van mode-ergernissen (38%). Dat blijkt uit een onderzoek van fashion website Styletoday onder 605 vrouwen. Andere afknappers zijn een openstaand overhemd (12%) en teenslippers (6%).

Veruit de meeste vrouwen vinden de kledingstijl van hun partner over het algemeen goed te verdragen, maar geven wel aan dat er soms een minder geslaagde combinatie te bespeuren valt. Een kwart van de ondervraagden is honderd procent blij met de modesmaak van haar man. Een enkeling geeft aan zijn kledingkeuzes verschrikkelijk te vinden.

Meer roze en een pak
Vrouwen zien hun man het liefst 'hip en trendy' (49%), 'sportief' (29%) of 'netjes' (17%) gekleed. Veel vrouwen zouden het leuk vinden als hun man een tas draagt (36%). Ook de kleur roze zou vaker gedragen mogen worden (23%), evenals een pak (15%).

Samen shoppen
Iets meer dan de helft van de ondervraagde vrouwen shopt dikwijls samen met haar partner. In 34% van de gevallen is samen winkelen geen optie. 14% van de ondervraagden koopt kleding voor haar man. Opvallend is dat bij speciale gelegenheden de vrouwen inspraak willen in zijn outfit. 40% legt bij die gelegenheden zijn kleding voor hem klaar.

Scannen en dezelfde schoenen
Wat vrouwen écht niet snappen aan het winkelgedrag van hun man is dat hij binnen vijf minuten een winkel 'gescand' heeft (37%). Ook geeft een kwart van de vrouwen aan zich te verbazen over het feit dat hij steeds weer dezelfde schoenen koopt, omdat deze zo lekker zitten. Ook het aanschaffen van een complete garderobe in één winkel verbaast 19% van de ondervraagden. Kijk op Styletoday.nl voor meer informatie over het onderzoek

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (