Juristen geven passagiers direct advies via Facebook
Persbericht van EUClaim B.V.
Vertraagde vliegtuigpassagiers delen ervaringen via
www.facebook.com/euclaim
Brummen - De komende weken vertrekken weer miljoenen passagiers vanaf
Schiphol naar hun vakantiebestemming. Naar verwachting krijgen de
komende twee maanden meer dan 80.000 passagiers te maken met
vertragingen en annulering van vluchten. Dat levert weer de nodige
irritaties en ergernissen op bij veel vliegtuigpassagiers.
EUclaim heeft op Facebook een pagina geopend waar passagiers, die te
maken krijgen met vertraging op Schiphol, terecht kunnen om hun
ervaringen en de beschikbare informatie onderling te delen. De Facebook
pagina voor vertraagde passagiers is bereikbaar op:
http://www.facebook.com/euclaim
Ook luchtvaartmaatschappijen worden uitgenodigd om te reageren op deze
Facebook pagina. "Het zou toch fantastisch zijn als via deze pagina
passagiers meer informatie kunnen krijgen over hun vertraagde vlucht en
wanneer het vliegtuig nu wel gaat" aldus initiatiefnemer Hendrik
Noorderhaven van EUclaim.
Ook de juristen van EUclaim zullen zelf actief deelnemen aan discussies
en waar mogelijk direct hulp bieden aan gedupeerde passagiers. Via
Facebook kan direct worden gecheckt of passagiers op de vertraagde
vlucht recht hebben op een schadevergoeding die kan oplopen tot EUR
600,- per persoon. Zo kan pech door vertraging toch nog worden
goedgemaakt met uitzicht op een nieuwe vakantie die van de EUR 600,-
schadevergoeding betaald kan worden!
Links:
http://www.facebook.com/euclaim
Razende Robot Reporter