Onvriendelijke bediening restaurant grootste ergernis

Persbericht van Tafelreserveren.nl

Uit onderzoek van Tafelreserveren.nl onder 4293 mensen is gebleken dat men zich in restaurants het meest ergert aan onvriendelijke bediening. Ook ongevraagd bijschenken van drankjes, onoplettende bediening en lauw eten staan hoog in de ergernis top 10.

Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: "In ons onderzoek staat onvriendelijke bediening met stip op nummer 1. Bij bijna elke respondent staat deze ergenis wel in de top 5. Mensen vinden service steeds belangrijker omdat dat je het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als gast". Respondenten gaven aan dat een vriendelijke bediening een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de avond. "Het eten kan nog zo fantastisch zijn, als de bediening ongeïnteresseerd en onbeleefd is dan heb je geen leuke avond", aldus De Jong.

Het ongevraagd bijschenken van drankjes, ongeïnteresseerde of onoplettende bediening en overlast staan respectievelijk op plaats 2, 3 en 4. De Jong: "Mensen hebben een hekel aan het leegschenken van flesjes fris als het glas bijna leeg is. Dit wordt gezien als irritante manier om meer drank te verkopen. En wanneer je iets wilt bestellen wil je graag dat je gezien wordt en dat de bediening luistert. Wanneer de muziek ook nog eens te luid staat en om je heen gebeld en geschreeuwd wordt, kan ik het me voorstellen dat je er als gast helemaal klaar mee bent", aldus De Jong.

De complete ergernis top 10:
1. Onvriendelijke bediening
2. Ongevraagd bijschenken van drankjes
3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening
4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)
5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen 6. Krappe tafels
7. Lauw/koud eten
8. Vies bestek/Vieze glazen
9. Lang wachten op eten / tussen de gangen
10. Rekening die niet klopt

Over Tafelreserveren.nl
Op Tafelreserveren.nl kunnen gasten elk restaurant in Nederland met een paar muisklikken reserveren. Het platform biedt de mogelijkheid om real time beschikbaarheid te tonen en een systeem voor restaurateurs om beter inzicht te krijgen in reserveringen, gasten en prognoses.

Verantwoording onderzoek
Het onderzoek is gehouden onder 4293 mensen in de leeftijd van 18 tot 65 jaar en is gedaan in de periode van 1 maart tot 15 juli. De enquete is afgenomen door middel van email, telefoon of door het invullen van een online en offline formulier. De ergenissen kon men vrij invullen en wij hebben ons uiterste best gedaan om verschillende omschrijvingen van 1 ergernis te bundelen. We hebben de resultaten anoniem verwerkt en hebben geen onderscheid gemaakt tussen leeftijd, geslacht en regio.

*

Links:
http://www.tafelreserveren.nl



Razende Robot Reporter