Ingezonden persbericht


Persbericht

Quote

----------
Hoofddorp, 14 juli 2011

CRM Beyond the Cloud oplossing om eenvoudig studenten te werven

Speciaal voor universiteiten, hogescholen en het middelbaar onderwijs heeft CRM-leverancier SCOPE marketing technology b.v. (SMT) de SCOPE Studentenwerving als dienst in het leven geroepen. Met SCOPE Studentenwerving als dienst kunnen geïnteresseerde MBO, HBO en WO instellingen eenmalig bij wijze van proef de SCOPE Studenten Instroomportal inzetten bij hun voorlichtingsactiviteiten en krijgen daarbij uitgebreide ondersteuning en begeleiding van SMT. Op deze manier levert SMT als eerste Nederlandse CRM leverancier een oplossing die verder gaat dan alleen CRM in de cloud. Met de SCOPE Studenten Instroomportal krijgen onderwijsinstellingen een grotendeels geautomatiseerd wervingsproces, waar de Technische Universiteit Delft (TU Delft) al sinds studiejaar 2010-2011 enthousiast gebruik van maakt.

De instroom van studenten is van groot belang voor onderwijsinstellingen. Het arbeidsintensieve proces om de instroom van studenten te bevorderen, wordt met behulp van SCOPE geautomatiseerd en vereenvoudigd. Met SCOPE Studentenwerving als dienst kunnen onderwijsinstellingen de SCOPE CRM oplossingen eerst ervaren, zonder direct over te gaan tot aanschaf van het CRM systeem. De SCOPE Onderwijs producten worden in de Cloud beschikbaar gesteld, zodat marketeers overal en altijd via internet kunnen inloggen. Zo is de SCOPE Studenten Instroomportal ook in te zetten als inschrijf- en registratiesysteem van de aanmeldbalie bij een open dag. Er kunnen bijvoorbeeld eenvoudig toegangsbewijzen met barcodes mee worden geprint, zodat men een grote verwerkingscapaciteit en korte wachtrijen kan realiseren.

SCOPE Studentenwerving als dienst gaat verder dan alleen het leveren van specifieke software. Vooraf helpt SMT met de proces inrichting en tijdens een voorlichtingsactiviteit wordt op locatie bijgestaan door ervaren personeel van SMT.

Na afloop heeft de onderwijsinstelling geleerd volgens een nieuwe proces studenten te werven en heeft zij de keuze om het CRM systeem tegen een aantrekkelijke prijs aan te schaffen. Mocht een onderwijsinstelling het SCOPE CRM systeem niet willen aanschaffen, dan ontvangt zij een export bestand van alle geregistreerde aanmeldingen.

SCOPE Onderwijs is geheel ingericht op onderwijsprocessen. Marketeers kunnen in het systeem bijvoorbeeld alle mogelijke opleidingen en interesse gebieden aanmaken, het betreffende evenement invoeren, het programma bepalen, het maximaal aantal bezoekers opgeven, een automatische bevestigingsemail instellen en tevens automatisch bezoekerspasjes met barcode genereren. Het systeem heeft ook diverse handige en volledig automatische features. Zo selecteert het bijvoorbeeld voor de potentiële student op basis van zijn/haar vooropleiding automatisch een pakket met gepaste vervolgopleidingen. Zo wordt de potentiële student vanaf het allereerste contactmoment een gericht advies gegeven, wat op termijn de schooluitval en wisseling van opleidingen terug brengt.

De Technische Universiteit Delft werkt ten behoeve van haar studentenwerving sinds 2010 met SCOPE CRM en de SCOPE Studenten Instroomportal. Voor de open dagen in 2010 hebben enkele duizenden potentiële studenten zich aangemeld met behulp van dit systeem. Deze verregaande vorm van automatisering levert voor onderwijsinstellingen een aanzienlijke besparing op in tijd en geld.

Meer weten over SCOPE Studentenwerving als dienst? Neem contact op via 023-5179200.

----------
Unquote