Ingezonden persbericht


Persbericht

Btw-tarief van 6% geeft boost aan bouwsector

Amsterdam, 26 juli 2011 - De tijdelijke btw-verlaging van 19 naar 6 procent, die in oktober 2010 is ingevoerd binnen de bouw- en verbouwsector, heeft het beoogde effect gehad. Dit blijkt uit cijfers van Kluswebsite.nl, Nederlands eerste klussenmarktplaats.

Kluswebsite.nl vroeg haar gebruikers of de btw-verlaging hen ertoe heeft gebracht om klussen in en om het huis uit te laten voeren. Ruim 66% van de ondervraagden geeft aan dat dit inderdaad het geval is. Consumenten worden dus door de fiscale voordeelregeling gestimuleerd om, ondanks de financiële crisis, toch te investeren in hun woning.

Energie besparen
Wat men vooral laat uitvoeren zijn energiebesparende klussen, zoals het aanbrengen van isolatiemateriaal en het plaatsen van dubbelglas. Ook laten veel consumenten veranda's, aanbouwen en carports plaatsen of kiezen ze een nieuwe badkamer of keuken uit. De beschikbare budgetten liggen daarbij vaak ruim boven de ¤ 10.000,-.

Versneld uitgevoerd
Dat de bouw-en verbouwsector harder zou zijn getroffen door de financiële crisis wanneer de regeling niet was ingevoerd, blijkt overduidelijk. Consumenten geven aan dat zij verbouwplannen ­ die ze eerst iin de ijskast hadden gezet - versneld hebben uitgevoerd dankzij regeling. De btw-verlaging, die geldt voor arbeidsloon van het renoveren en verbouwen van huizen ouder dan 2 jaar, blijkt hiermee een succes.

Kluswebsite.nl
Kluswebsite.nl is dé online marktplaats voor het uitbesteden van klussen in en rondom een woning. Een opdrachtgever plaatst gratis en gemakkelijk een klus op Kluswebsite.nl, waarna (bouw)bedrijven erop kunnen reageren. Of het nu gaat om interieuradvies, het schilderen van een huis of het aanleggen van een tuin - alles is mogelijk. Iedereen kan opdrachten op Kluswebsite.nl plaatsen en alleen professionals (met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel) kunnen reageren.

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht