Ingezonden persbericht


()
Rijswijk, 27 juli 2011

Miljoenen hebben weinig invloed op vakantiegedrag Lottowinnaars Lottomiljonairs kiezen massaal voor oude vakantiebestemming

Uit onderzoek onder recente Lottomiljonairs, blijkt dat maar liefst 83% in 2011 voor een vakantiebestemming kiest waar zij al eerder geweest is. Redenen die men aangeeft voor het terugkeren naar dezelfde bestemming zijn onder andere de bekende omgeving, men gaat er al jaren naartoe, het jaarlijks opzoeken van familie of vrienden of de mooie en leuke bestemming.

Opvallend is verder dat ruim driekwart (78%) kiest voor een vakantiebestemming binnen Europa, zoals Turkije, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Italië. Langer op vakantie gaan na het winnen van een groot bedrag zit er voor de meeste Lottomiljonairs niet in. 89% van de ondervraagden geeft aan niet langer op vakantie te gaan in vergelijking met afgelopen jaren. De meest voorkomende reden is dat men nog steeds hetzelfde aantal vakantiedagen heeft. Wel geeft 39% aan vaker op vakantie te gaan. Men geeft aan vaker een weekendje weg te boeken om zo een beetje te kunnen genieten van het gewonnen bedrag. De invulling van de vakantie van Lottomiljonairs is bij de helft wel veranderd. Men leeft nu iets luxer op vakantie door bijvoorbeeld vaker uit eten te gaan, luxer te vliegen of een luxer hotel of hotelkamer te boeken.

Iedereen wint met Lotto
Niet alleen spelers van Lotto winnen met Lotto, maar ook goede doelen winnen. Lotto is een product van De Lotto en alle opbrengsten komen na aftrek van het prijzengeld, ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. Sinds de oprichting van De Lotto in 1961 is er meer dan 1,3 miljard euro naar de Nederlandse sport gegaan via NOC*NSF. Naast de topsport profiteren ook de breedtesport en talentontwikkeling van een grote jaarlijkse bijdrage. Aan overige goede doelen waaronder het Oranje Fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en de KWF Kankerbestrijding is sinds de oprichting zo'n 500 miljoen euro afgedragen.




Ingezonden persbericht