Ingezonden persbericht


Persbericht

Viva komt uit de kast!

Hoofddorp, 28 juli 2011 -- Wie van deze vrouwen is lesbisch? Verrassing: allemaal. Van butch tot beauty, van laatbloeier tot verstotene, van bi tot bekend: allemaal hebben ze hun eigen issues met hun homosexualiteit. Acceptatie lijkt vanzelfsprekend in Nederland. Maar is dat toch nog niet. Daarom deze week: De Roze Viva.

Want er hangt er nog steeds een zweem van oelala rondom een coming out. Denk aan minister Jan Kees de Jager die, toen hij uit de kast kwam, een heuse hausse op Twitter veroorzaakte. We zijn al een stuk verder dan in 1990, toen homosexualiteit op de lijst van de Wereldgezondheidsorganisatie nog als 'geestesziekte' stond vermeld. Maar Hans Klok vertelt in een interview dat hij voor zijn Las Vegas-show ten bate van zijn carrière juist weer in de kast ging: 'In Amerika is homosexualiteit niet zo makkelijk te verkopen."

Homofobie
De komende weken zal er weer voldoende aandacht voor de uitzinnige Gay Pride zijn. Viva brengt je deze week de echte verhalen: ontroerend, schokkend, grappig en lief. Bovendien legt een lesbische prostituee uit wat 'scharen' is, laat Viva de hipste tuinbroeken zien en lees je de 10 grote voordelen van een homovriend. Ook vertelt Arie Boomsma waarom hij nooit uit de kast zal komen. Arie denkt dat homofobie ooit wel uitgeroeid zal zijn: 'Ik denk alleen niet dat wij dat nog gaan meemaken.'

Zonder aan hysterische stereotypering te doen, ligt er vrijdag 29 juli een compleet roze Viva in de winkel. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht