Theaterproject Stad voor één Dag klaar voor de buitenwereld


Website met kaartverkoop online en veel promotieacties op stapel

ZUTPHEN, 20110728 -- De komende anderhalve maand zullen de inwoners van Zutphen er niet omheen kunnen: de Noorderhaven wordt voor 24 uur alvast een stad. Met het online gaan van de website, en daarmee ook de kaartverkoop, is het startsignaal gegeven voor de promotieacties rondom het locatietheaterproject Stad voor één Dag dat op 10 en 11 september plaatsvindt.

De nieuw online gekomen website ( www.stadvooreendag.nl ) zal de spil worden in de promotie van de drie voorstellingen die het project behelst. Op de website is naast voorstellingsinformatie een weblog te vinden over de voortgang van het project, worden tijdens het produceren foto's en filmpjes geplaatst en zijn de kaarten voor de voorstellingen te reserveren.

De organisatie van Stad voor één Dag is op zoek gegaan naar vernieuwende methodes voor het onder de aandacht brengen van het project. Verantwoordelijk voor de marketing is Jelle van der Meulen: “Er wordt van ons als kunstenaars tegenwoordig meer creatief ondernemerschap geëist. Dan is het noodzaak nieuwe wegen te vinden om je publiek te bereiken, wij denken die gevonden te hebben! Naast de bekende uitingen zoals posters en flyers zitten er een paar nieuwe 'dingetjes' tussen die nog niet eerder geprobeerd zijn. Het is nog maar de vraag of het gaat aanslaan, maar ik heb er vertrouwen in dat we het publiek gaan aanspreken.”

Stad voor één Dag is de verzamelnaam voor drie verschillende voorstellingen die in het weekend van 10 en 11 september gespeeld worden op het braakliggend terrein achter het station in Zutphen. Tussen de resten van de panden die ooit het middelpunt waren van de Zutphense industrie gaan de spelers op zoek naar de verhouding tussen heden, verleden en toekomst. De drie voorstellingen staan onder regie van Theo Soontiëns.





Stad voor én Dag