Qurius NV

consultancy zakelijke dienstverlening crm 2011 klanten innovatie integraal klantbeeld

Business Consultancy voor Scholten Awater

Of het nu gaat om de levering en installatie van 100 of 5.000 werkplekken of om de inrichting van complete datacenters, Scholten Awater denken mee in het complete proces van (her)inrichting van kantoorautomatisering. Van de inventarisatie van een organisatie en vaststellen van doelen tot heldere afspraken en het vaststellen en realiseren van een strakke planning. Van de levering vanuit het 23.000m2 tellende distributiecentrum tot installatie, projectevaluatie en terugkoppeling.

Standaardisatie is daarbij de rode draad in alles wat zij doen. Want uiteindelijk biedt dat de klant schaalvoordeel, efficiency en bovenal gemak. Vanuit die gedachte heeft Scholten Awater ervoor gekozen te specialiseren in het leveren van IT-hardware en alle mogelijke diensten die daarmee kunnen samenhangen. Met die aanpak mag Scholten Awater zich de grootste IT-reseller van Nederland noemen.

Deze grote diversiteit, bracht Scholten Awater ertoe om in 2010 een operationele excellentieslag door te voeren. Deze heeft zich in eerste instantie gericht op de `back office'. Begin 2011 heeft Scholten Awater een klantbelevingsonderzoek gehouden. Hieruit is gebleken dat het zaken doen met Scholten Awater nog beter en eenvoudiger kan. Om dit optimatisatieproces zo goed mogelijk aan te pakken heeft Scholten Awater de Qurius Business Consultants ingeschakeld om advies te geven op het gebied van customer intimacy.

Op basis van de verschillende gesprekken die Qurius met Scholten Awater heeft gevoerd hebben de Business Consultants van Qurius de vraagstelling duidelijk gekregen: hoe pakken de strategische doelen uit wanneer zij tot in detail worden geoperationaliseerd? En, als MS Dynamics CRM zou worden ingezet, wat zijn dan de operationele, organisatorische, menselijke, financiële en tijdsaspecten hiervan? Ook de inbedding van MS Dynamics binnen het bestaande IT landschap, of een alternatief, dient onderzocht te worden.

Qurius gaat als resultaat van het Business Consultancy traject een routekaart samenstellen over hoe de gewenste veranderingen door te voeren, inclusief rapportage aan het bestuur en de aandeelhouders.