Nieuwe mediapartners voor 1.000.000 druppels

Persbericht van Asito Dienstengroep

De Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter worden 'groen'. Met ingang van donderdag 28 juli ondersteunen deze kranten het project 1.000.000 druppels. De gedachte achter het project is dat we met z'n allen het milieu kunnen sparen.

Door mee te werken aan dit project willen de Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter een steentje bijdragen. Zij doen dit door elke maand een van de Duurzame Druppels van de Week (handige tips om thuis duurzamer te worden) te publiceren in de kranten, zodat de lezers zich bewuster worden van hun eigen rol. Ook vragen de kranten hun lezers om goede milieutips in te sturen. Bijvoorbeeld op basis van hoe men vroeger met water, elektriciteit en gas omging of op basis van slimme trucjes die de lezers zelf bedenken.

Nieuwe doelgroep
Senioren worden vaak vergeten in de discussie rondom duurzaamheid. Het project 1.000.000 druppels werkt samen met veel organisaties die hun medewerkers bij het project betrekken. De doelgroep van de Oud-kranten zijn veelal niet meer werkzaam en zouden dus buiten de boot vallen. Het partnership met deze kranten zorgt ervoor dat de snelst groeiende doelgroep van Nederland ook betrokken wordt bij duurzaamheid.

Structureel partnership
Doordat de kranten hun lezers structureel betrekken bij het project, worden er honderdduizenden mensen anderhalf jaar lang bewuster gemaakt van hun rol binnen duurzaamheid. De oplage van de kranten is 236.000. Omdat de krant vaak door meerdere mensen wordt gelezen, ligt het bereik rond de 500.000. 1.000.000 druppels hanteert echter niet het bereik, maar de oplage, om er zeker van te zijn dat er niet te veel druppels worden bijgeteld. Dit betekent dat er 236.000 druppels kunnen worden bijgeteld, bijna een kwart van de te verzamelen druppels.

Links:
http://www.eenmiljoendruppels.nl



Razende Robot Reporter