Nieuwe mediapartners voor 1.000.000 druppels
Persbericht van Asito Dienstengroep
De Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter worden 'groen'. Met
ingang van donderdag 28 juli ondersteunen deze kranten het project
1.000.000 druppels. De gedachte achter het project is dat we met z'n
allen het milieu kunnen sparen.
Door mee te werken aan dit project willen de Oud-Rotterdammer,
Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter een steentje bijdragen. Zij doen dit door
elke maand een van de Duurzame Druppels van de Week (handige tips om
thuis duurzamer te worden) te publiceren in de kranten, zodat de lezers
zich bewuster worden van hun eigen rol. Ook vragen de kranten hun
lezers om goede milieutips in te sturen. Bijvoorbeeld op basis van hoe
men vroeger met water, elektriciteit en gas omging of op basis van
slimme trucjes die de lezers zelf bedenken.
Nieuwe doelgroep
Senioren worden vaak vergeten in de discussie rondom duurzaamheid. Het
project 1.000.000 druppels werkt samen met veel organisaties die hun
medewerkers bij het project betrekken. De doelgroep van de Oud-kranten
zijn veelal niet meer werkzaam en zouden dus buiten de boot vallen. Het
partnership met deze kranten zorgt ervoor dat de snelst groeiende
doelgroep van Nederland ook betrokken wordt bij duurzaamheid.
Structureel partnership
Doordat de kranten hun lezers structureel betrekken bij het project,
worden er honderdduizenden mensen anderhalf jaar lang bewuster gemaakt
van hun rol binnen duurzaamheid. De oplage van de kranten is 236.000.
Omdat de krant vaak door meerdere mensen wordt gelezen, ligt het bereik
rond de 500.000. 1.000.000 druppels hanteert echter niet het bereik,
maar de oplage, om er zeker van te zijn dat er niet te veel druppels
worden bijgeteld. Dit betekent dat er 236.000 druppels kunnen worden
bijgeteld, bijna een kwart van de te verzamelen druppels.
Links:
http://www.eenmiljoendruppels.nl
Razende Robot Reporter