Ingezonden persbericht



---

PERSBERICHT
Amsterdam, 29 juli 2011

Veel mediaaandacht voor Nederlandse volleybalvrouwen Road to London volgt voorbereidingen op Olympische Spelen

In de aanloop naar het Europees Kampioenschap volleybal voor vrouwen (22 september ­ 2 oktober in Italië en Servië) kunnen de Nederlandse volleybalvrouwen rekenen op veel aandacht. Vanaf zaterdag 30 juli zijn de meiden van coach Avital Selinger te zien tijdens hun voorbereidingen op het EK, met als uiteindelijke doel de Olympische Spelen van Londen in 2012. In de achtdelige reportageserie `Road to London' worden de oefenwedstrijden, trainingskampen en achtergronden van de diverse speelsters belicht. Vanaf 30 juli is de serie iedere zaterdag om 16.30 uur te zien op RTL 7. Halen de dames uiteindelijk de Olympische Spelen? Aan de gedrevenheid van de coach, speelsters en sponsor DELA zal het niet liggen, maar is het genoeg om bij het EK een riante uitgangspositie richting Londen te verwerven? Arthur Zuijderwijk, Directeur Eyeworks Sport: `Vorig jaar verrasten DELA en haar adviseur Sportplanbureau de sportwereld door als eerste organisatie in Nederland zelf de rechten voor een sportevenement te bemachtigen. Wij mochten produceren. Nog nooit was damesvolleybal zo vaak op televisie te zien. Daarmee toonde DELA aan vernieuwend en inspirerend te zijn. Dit jaar daagden zij ons uit om een volledig crossmediaal concept te realiseren. Die uitdaging zijn wij aangegaan. Het resultaat is een samenwerking tussen Eyeworks Sport en publieke en commerciële zenders, landelijk en regionaal, via televisie, internet en print. Als conceptontwikkelaar en contentproducent hebben wij een dergelijke gevarieerde samenstelling van mediapartners nog niet eerder gezien. Eyeworks Sport verlegt hiermee grenzen, mogelijk gemaakt door een sponsor die graag wil dat grenzen worden verlegd.' Road to London op RTL 7 Iedere aflevering van `Road to London' duurt 25 minuten en wordt gemaakt door Eyeworks Sport. Ook via regionale televisiestations van Omroep Brabant, RTV Noord Holland, TV Limburg, RTV Oost, TV West, Gelre TV en De Graafschap TV en via digitale media is de volleybalserie te zien. Ditzelfde geldt voor de websites van De Telegraaf, het Algemeen Dagblad en NU Sport. In samenwerking met DELA en de Nederlandse volleybalbond worden de beelden ook op de websites sport.nl, volleybal.nl, volleybal.tv en roadtolondon.nl getoond.



Europees Kampioenschap Nederland speelt op het EK in de poule tegen Rusland, Spanje en Bulgarije, waarna het toernooi over drie ronden moet leiden tot de finale. In 2009 verloren de Oranje meiden de finale van Italië, nadat ze in de halve finale afrekenden met gastland Polen. Als Nederland net als twee jaar geleden de finale weet te halen, verschaft het team zich een goede uitgangspositie om zich later dit jaar in Japan te kunnen plaatsen voor de Olympische Spelen. Het zou voor de derde keer in de geschiedenis zijn dat de Nederlandse volleybalsters deelname aan de Spelen afdwingen. Dit lukte alleen in Barcelona in 1992 en Atlanta in 1996. In Amerika werden de dames in de kwartfinale uitgeschakeld. DELA Trophy Laatste stop voor het Europees Kampioenschap is de DELA Trophy die in Nederland gespeeld wordt tegen Turkije op 16, 17 en 18 september in Eindhoven en Almere. Kaarten zijn kosteloos verkrijgbaar op www.roadtolondon.nl. Over Eyeworks Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisie en filmproducent die content ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in zeventien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Argentinië, Chili, Brazilië, Spanje, Portugal, Italië, de Verenigde Staten, Nieuw Zeeland, Australië en het Verenigd Koninkrijk. In deze zeventien landen produceert Eyeworks televisieprogramma's voor meer dan 100 verschillende zenders. Eyeworks formats en programma's zijn wereldwijd in meer dan 50 landen te zien. Eyeworks' programmaportfolio bestaat uit meer dan 500 uitgezonden titels, die Eyeworks kan produceren in haar landen en wereldwijd kan exploiteren. Eyeworks biedt werk aan gemiddeld 1.500 medewerkers. In Nederland is Eyeworks bekend van films als Komt Een Vrouw Bij De Dokter, De Gelukkige Huisvrouw, Dik Trom en New Kids Turbo, New Kids Nitro en Nova Zembla (beiden eind 2011) en televisieprogramma's als De Nationale IQ Test, Flikken Maastricht, Oh Oh Cherso, Voetbal International, Help Ons Kind is te Dik, Groeten uit de Rimboe, Echte Meisjes in de Jungle en Sterren Dansen op het IJs. Noot voor de redactie/

Ingezonden persbericht