Ingezonden persbericht



---



Persbericht

Amsterdam, 31 juli 2011

LeasePlan start landelijke voorlichtingscampagne voor MKB en zzp'ers over voordelen leaseauto Ondernemers verkijken zich op kosten eigen auto

Veel ondernemers realiseren zich onvoldoende welke kosten, maar vooral ook welk risico er hoort bij het rijden van een eigen auto. Zij nemen vaak alleen maar zichtbare kosten als brandstof mee in hun berekeningen en vergeten gemakshalve onverwachte reparatiekosten. Hoewel het rijden van een leaseauto niet persé goedkoper is, biedt het Midden- en Kleinbedrijven en zzp'ers in veel gevallen wel meer zekerheid en veel gemak. Om die reden start LeasePlan Nederland met 'De Instapweken'. De boodschap: een bedrijfsauto leasen is voordeliger dan je denkt.

Uit de kwartaalcijfers van de leasemaatschappij bleek vorige week al dat het MKB-segment stevig groeit (14% in de eerste zes maanden van 2011). Met een nieuwe campagne wil LeasePlan dit aantrekkelijke marktsegment nu definitief openbreken.

Bij het maken van de beslissing om wel of geen eigen auto te rijden, kijken mkb'ers vaak teveel naar kosten als brandstof, wegenbelasting en verzekering. Erik Staat, marketing directeur van LeasePlan licht toe: "Eigenlijk vergelijk je zo appels met peren. Op basis van enkel deze kosten is een auto kopen altijd goedkoper. Pas als ondernemers het rekensommetje compleet maken, blijkt dat leasen zeker een aantrekkelijke optie is. Dan tikt namelijk ook de afschrijving mee, onverwachte reparatiekosten en alle tijd en geld die ze kwijt zijn aan onderhoud. Bovendien hoeft de mkb'er zich geen zorgen te maken over de waarde van de auto als die verkocht moet worden. Met deze campagne willen wij ondernemers bewust maken om dat sommetje eens voor zichzelf te maken en de voor- en nadelen dan nog eens tegen elkaar af te wegen."

Volgens de leasemaatschappij draagt een leaseconstructie bij aan het beheersbaar houden van de kosten op de korte termijn. Een voordeel dat zwaar weegt, vooral tijdens onzekere economische omstandigheden. Staat: "Leasen is een constructie die nu eenmaal heel goed past bij ondernemen: je rijdt veilig en comfortabel, tegen vaste maandelijkse kosten die goed budgetteerbaar zijn en je hebt verder geen omkijken naar iets wat in beginsel gewoon een bedrijfsgoed is. Met andere woorden, onbezorgd autorijden tegen een verrassend scherp leasetarief."

LeasePlan Instapweken
De 'Instapweken'-campagne van LeasePlan loopt gedurende de zomermaanden tot medio september en maakt letterlijk het 'instappen' voor MKB-ondernemers en zzp'ers extra aantrekkelijk. Zo krijgen nieuwe klanten in dit segment onder meer 1000 euro bovenop de inruilwaarde van de eigen auto. Volgens Erik Staat is de campagne gebaseerd op twee gedachten: betere voorlichting over de voordelen van leasen en het geven van 'het laatste zetje'.

(einde bericht)

Fotobijschrift:
"LeasePlan Nederland start vanaf morgen met een nieuwe campagne, de LeasePlan Instapweken. Dit keer gericht op mkb'ers en zzp'ers. De boodschap: een bedrijfsauto leasen is voordeliger dan je denkt. Tijdens de Instapweken maken speciale kortingsacties het 'instappen' voor MKB-ondernemers en zzp'ers letterlijk extra aantrekkelijk. Met de campagne wil LeasePlan ondernemers bewuster de voor- en nadelen van een eigen auto en een leaseauto tegen elkaar af laten wegen."

Hyperlinks:
Homepage LeasePlan: http://www.leaseplan.nl
Homepage LeasePlanInstapweken: http://www.leaseplaninstapweken.nl Homepage LeasePlan Direct: http://www.leaseplandirect.nl

Trefwoorden:
LeasePlan, leaserijders, Instapweken, campagne, MKB, ondernemer, zzp'er, inruilwaarde, wegenbelasting, kosten, wagenpark, LeasePlan Direct, autokosten, zakelijke automobilist, leaseauto

Noot voor de redactie,