Reisgenoot vindt Social Media stoorzender tijdens vakantie
Persbericht van World Ticket Center B.V.
Amsterdam, 3 augustus 2011 - 'Zit jij op Social Media sites tijdens
vakantie?' Deze vraag heeft reisorganisatie World Ticket Center gesteld
in een telefonisch onderzoek aan 500 reizigers. 42% gaf aan tijdens
vakantie minimaal 1 keer op Social Media sites te komen en 58% mijdt
hun gehele vakantie Facebook, Hyves en Twitter. Het merendeel van de
ondervraagde gezinnen en stellen vindt Social Media bezoek tijdens
vakantie een stoorzender, met name vanwege de hoge frequentie dat hun
kinderen of geliefde er mee bezig zijn. Bij 21% van deze groep is
Social Media bezoek tijdens vakantie zelfs een aanleiding geweest voor
een ruzie.
Van het aantal reizigers dat Social Media sites bekijkt tijdens
vakantie,,'post' meer dan de helft ook daadwerkelijk iets over het
vakantieplezier op hun prikbord, waarvan 23% daarbij ook foto's upload.
De frequentie van Social Media posts is tijdens een vakantie gemiddeld
3 keer per week. 62% van de ondervraagden kondigt hun vakantieplannen
aan op Social Media sites, wat overigens niet verstandig is volgens de
politie. Er wordt geadviseerd om geen vakantiedetails te delen op
Social Media vanwege het risico op woninginbraak, maar ondanks dit
advies blijft meer dan de helft hun vakantiedetails toch online delen.
Op de vraag waarom Social Media gebruikers tijdens vakantie zich niets
aantrekken van dit advies antwoordde 39% 'Ik heb mijn profiel op Social
Media sites afgeschermd voor vreemden', 32% 'Mijn buren houden een
oogje in het zeil', 21% 'Er verblijft iemand in mijn huis tijdens mijn
vakantie' en 8% 'vindt dat het risico op een inbraak altijd aanwezig
is'.
'Vakantieplezier en kiekjes van belevenissen zijn enorm leuk om online
te delen, maar wij adviseren onze klanten om deze details op Social
Media sites pas te delen als zij terug zijn van vakantie, dit voorkomt
irritaties bij de reisgenoot en het risico op woninginbraak blijft zo
laag mogelijk. Tijdens de oriënterende fase van een reis biedt Social
Media wel een veilige uitkomst voor de vakantie voorpret, wij merken
dat onze klanten het enorm leuk vinden dat wij meedenken over hun
aankomende reisbestemming via Twitter en Facebook.' Aldus Phillippe de
Knijff, Directeur van World Ticket Center
*
Links:
http://www.worldticketcenter.nl/
Razende Robot Reporter