Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Steunpunt Bosch Car Service in Montélimar opnieuw een succes


* 36% meer oproepen dan juli vorig jaar

* Klanten van alle nationaliteiten

* Grote en kleine problemen, met de glimlach opgelost

Barneveld/Montélimar, 3 augustus 2011 - Bosch Car Service heeft ook dit jaar een eigen servicepunt in het Zuid-Franse Montélimar. Nederlandse en Belgische Bosch Car Service monteurs staan opnieuw paraat om gestrande toeristen te helpen. Tijdens de maand juli zijn ongeveer 36% meer interventies uitgevoerd dan dezelfde periode vorig jaar. Waar vorig jaar - door de hitte - vooral problemen met de koeling te noteren viel, zijn de pechgevallen dit jaar heel divers: van verloren ventieltjes tot een kapotte versnellingsbak.

Bekendheid steunpunt groeit
Het Bosch Car Service steunpunt in Montélimar heeft een stevige reputatie opgebouwd. Pechvogels vinden sneller de weg naar het steunpunt en ook via de alarmcentrales komen er meer oproepen binnen. "Vorig jaar keken heel wat toeristen nog verbaasd op toen onze Nederlandse of Belgische monteurs langs kwamen om de problemen op te lossen. Dit jaar bellen de toeristen ons zelf en ook via de alarmcentrales krijgen we meer oproepen. Het is duidelijk dat ons steunpunt steeds bekender wordt. Niet alleen bij Nederlanders en Belgen, maar ook bij andere nationaliteiten," aldus Gerwin Vegter, Marketing Director Networks France and Benelux.

Het steunpunt werkt dit jaar nauw samen met meerdere alarmcentrales: SOS International, Mondial Assistance, Europ Assistance, Eurocross en ANWB. "De samenwerking verloopt erg vlot. Het is voor de centrales ook leuk dat zij hun klanten snel en in hun eigen taal hulp kunnen aanbieden. Het grote voordeel van Bosch Car Service is ook dat bij ons alle merken welkom zijn," aldus Vegter.

Per dag komen vier tot vijf oproepen binnen. Vaak gaat het om kleine problemen, die snel opgelost kunnen worden, zoals een vergeten contactsleutel in de kofferbak of een kapot ventieldopje. Maar er zijn ook problemen die wat meer tijd reparatietijd vergen, zoals een kapotte versnellingsbak, kapotte dynamo of een ERG-klep dit het niet meer doet.

"Voor al deze problemen zoeken onze aanwezige monteurs de beste oplossing. De meeste reparaties doen ze zelf, maar soms is het raadzamer de auto op transport naar Nederland of België te zetten en de klant van een huurauto te voorzien," voegt Gerwin Vegter er nog aan toe. "Deze beslissing nemen er meestal in overleg met de alarmcentrales, die vanuit een bredere ervaring kunnen handelen."

Eigen blog
Via de blog www.agnesvanzanten.nl wordt dagelijks verslag uitgebracht van de activiteiten op het steunpunt in Montélimar: verhalen van gestrande reizigers, interviews met de monteurs en leuke foto's. U kunt het steunpunt en Agnes Van Zanten ook volgen via Facebook (Agnes Van Zanten) en via Twitter @agnesvanzanten

Bosch Car Service
Bosch Car Service - "Compleet, Goed, Betaalbaar" - is met 375 vestigingen het grootste merkonafhankelijke autoserviceconcept in Nederland, voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. De aangesloten Bosch Car Service garagebedrijven worden door Bosch, als grootste toeleverancier in de automobielindustrie, conceptmatig ondersteund op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. Hierdoor zijn de Bosch Car Service bedrijven in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto's, tegen een betaalbaar tarief. www.boschcarservice.nl

Voor alle verdere informatie:
Outsource Communications
Leen Van Parys
T: +32 2 451 00 04
leen.van.parys@outsource.be

De Bosch Groep is een internationaal toonaangevend technologisch bedrijf en dienstverlener. In het boekjaar 2010 realiseerden de ongeveer 283.200 medewerkers die actief zijn in de automobiel- en industriële technologie en in de sector van consumentenproducten en bouwtechnologie een omzet van 47,3 miljard EUR. De Bosch Groep bestaat onder meer uit Robert Bosch GmbH en meer dan 300 dochter- en regionale maatschappijen in meer dan 60 landen. Samen met zijn commerciële partners is Bosch in ongeveer 150 landen vertegenwoordigd. Dit wereldwijde netwerk van ontwikkelings-, productie- en distributiecentra vormt de basis voor de verdere groei. Bosch besteedt elk jaar ongeveer vier miljard EUR aan onderzoek en ontwikkeling en laat ruim 3.800 patenten registreren. Bosch bevordert met al zijn producten en diensten de levenskwaliteit van mensen door middel van innovatieve en nuttige oplossingen.

De onderneming viert in 2011 haar 125ste verjaardag. Zij werd in 1886 door Robert Bosch (1861-1942) in Stuttgart opgericht als "Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek". De juridische structuur van de Bosch Groep garandeert de financiële onafhankelijkheid en de bedrijfsautonomie. Hierdoor krijgt de onderneming de mogelijkheid om te investeren in de belangrijkste activiteiten die de toekomst van het bedrijf moeten veiligstellen. 92% van de aandelen van Robert Bosch GmbH is in handen van de Robert Bosch Stichting GmbH, die het algemeen nut nastreeft. De meerderheid van de stemrechten ligt bij de Robert Bosch Industrietreuhand KG, die de ondernemingsfuncties vervult. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH. Meer informatie vindt u op www.bosch.be en www.125.bosch.com