OEC gaat samenwerking aan met Handelsprijzen.nl


Koppeling met AutoPresentatie ontsluit autovoorraad van ca. 650 autobedrijven

HILVERSUM, 20110804 -- Klanten van OEC kunnen hun occasions nu rechtstreeks koppelen met www.handelsprijzen.nl. Daartoe hebben partijen onlangs een samenwerkingsovereenkomst afgesloten. Met Handelsprijzen.nl kunnen autobedrijven hun voorraad aan de Particulier aanbieden tegen de gebruikelijke Verkoopprijs, terwijl collega-autobedrijven, mits gewenst die zelfde auto kunnen zoeken en bekijken op basis van B2B condities.

De koppeling betreft zowel CustomerConnect/AutoPresentatie als het Carsoft DMS;

“Handelsprijzen.nl” voorziet in een toenemende behoefte van autobedrijven, en daarom steeg de vraag vanuit onze klantenkring naar een rechtstreekse koppeling met deze gespecialiseerde website”, stelt Clemens van Dorp, directeur van OEC Nederland.

Naast www.bedrijfsauto-kopen.nl en www.cabriolet-kopen.nl heeft Handelsprijzen 42 merkgerichte portals in de lucht.

“Op Google hebben deze merkgerichte sites een hoge “ranking” ofwel ze komen al snel in beeld voor de consument die gericht googelt op wat hij/zij zoekt”  zo stelt Linus Geerts, directeur en oprichter van Handelsprijzen.nl, en hij is content met de uitbreiding van het potentieel dat met deze samenwerking nu ineens met ca. 650 autobedrijven  toeneemt.

“Handelsprijzen.nl biedt  standaard aan om 6 maanden lang kosteloos ervaring op te doen met deze site.  Het autobedrijf ervaart dan zelf wel het succes ervan” aldus de heer Geerts.

Alfa Romeo en Mercedes-Benz dealer Wensink, die als eerst gebruik gaat maken van deze koppeling, is bijzonder blij met dit initiatief.

“Handelsprijzen.nl biedt de mogelijkheid om via meerdere sites onze occasions perfect te presenteren zonder dat we daar zelf extra werk van hebben” aldus Marcel Tippe, coördinator Marketing  van Autobedrijf Wensink.

“Met deze samenwerking worden ook exclusieve merkportals ontsloten zoals die van Mercedes-Benz, LandRover, Chrysler, Saab  etc., waarvan de landelijke portal volledig draait op het gebruik van CustomerConnect/AutoPresentatie.  Deze Samenwerking past prima in het beleid van OEC om deze “dichte” merkportals ook toegankelijk te maken voor andere Occasion Management Systemen dan AutoPresentatie”  voegt Van Dorp daar nog aan toe.

OEC Nederland BV