Handsfree surfen in de auto
Persbericht van 1975 Online
1975 Online: informatiedienst voor automobilisten
Begin juni is een slimme informatiedienst voor automobilisten
gelanceerd: 1975 Online.
Wilt u onderweg bijvoorbeeld het adres en de openingstijden van een
winkel weten ? Via 0900-1975 krijgt u direct een medewerker aan de lijn
die alle gewenste informatie verstrekt met behulp van internet. Het
raadplegen van een smartphone kost tijd en is gevaarlijk tijdens het
rijden. Groot voordeel van deze nieuwe dienst is dat er snel meerdere
vragen per gesprek beantwoord kunnen worden.
Het idee voor 1975 Online is bij oprichter Martijn van Eesteren
ontstaan door ergernis en frustratie over de bestaande
informatienummers. "Ik was veel zakelijk onderweg en belde regelmatig
met nummerinformatie, verkeersinformatie en diverse klantenservices.
Keuzemenu's, computerstemmen, muziekjes en vooral de mogelijkheid om
maar één vorm van informatie te krijgen, zag ik als grote
tekortkomingen", aldus Van Eesteren. In zijn omgeving bleken meer
zakelijke rijders behoefte te hebben om handsfree te surfen op
internet. Hiermee werd de oprichting van 1975 Online een logische stap.
De medewerkers van 1975 Online zijn speciaal getraind om snel en
effectief te zoeken op internet en de wensen van de klant te vertalen
naar gerichte informatie. 1975 Online is nu twee maanden in de lucht.
Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, extra
verkeersinformatie en openingstijden. De gesprekken volgen vaak ook
direct de actualiteit, iemand vraagt bijvoorbeeld naar een drogisterij
in Haarlem en en wil meteen even weten hoe druk het is richting de
stranden. Een dergelijke vraag wordt doorgaans in 40 seconden
beantwoord.
1975 Online is bereikbaar via 0900-1975 op werkdagen van 7.00 - 19.00
uur en binnenkort ook in het weekend. Via de website www.1975online.nl
is het mogelijk om een vCard te ontvangen of een app te downloaden die
bellen in één stap mogelijk maakt.
*
Links:
http://www.1975online.nl
Razende Robot Reporter