Handsfree surfen in de auto

Persbericht van 1975 Online

1975 Online: informatiedienst voor automobilisten

Begin juni is een slimme informatiedienst voor automobilisten gelanceerd: 1975 Online.
Wilt u onderweg bijvoorbeeld het adres en de openingstijden van een winkel weten ? Via 0900-1975 krijgt u direct een medewerker aan de lijn die alle gewenste informatie verstrekt met behulp van internet. Het raadplegen van een smartphone kost tijd en is gevaarlijk tijdens het rijden. Groot voordeel van deze nieuwe dienst is dat er snel meerdere vragen per gesprek beantwoord kunnen worden.

Het idee voor 1975 Online is bij oprichter Martijn van Eesteren ontstaan door ergernis en frustratie over de bestaande informatienummers. "Ik was veel zakelijk onderweg en belde regelmatig met nummerinformatie, verkeersinformatie en diverse klantenservices. Keuzemenu's, computerstemmen, muziekjes en vooral de mogelijkheid om maar één vorm van informatie te krijgen, zag ik als grote tekortkomingen", aldus Van Eesteren. In zijn omgeving bleken meer zakelijke rijders behoefte te hebben om handsfree te surfen op internet. Hiermee werd de oprichting van 1975 Online een logische stap.

De medewerkers van 1975 Online zijn speciaal getraind om snel en effectief te zoeken op internet en de wensen van de klant te vertalen naar gerichte informatie. 1975 Online is nu twee maanden in de lucht. Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, extra verkeersinformatie en openingstijden. De gesprekken volgen vaak ook direct de actualiteit, iemand vraagt bijvoorbeeld naar een drogisterij in Haarlem en en wil meteen even weten hoe druk het is richting de stranden. Een dergelijke vraag wordt doorgaans in 40 seconden beantwoord.

1975 Online is bereikbaar via 0900-1975 op werkdagen van 7.00 - 19.00 uur en binnenkort ook in het weekend. Via de website www.1975online.nl is het mogelijk om een vCard te ontvangen of een app te downloaden die bellen in één stap mogelijk maakt.

*

Links:
http://www.1975online.nl



Razende Robot Reporter