Effie awards

GRAND EFFIE "Gewoon bij Albert Heijn" Albert Heijn - TBWA\NEBOKO merkcampagne

43 inzendingen voor EffieAwards 2011

Persbericht 11 augustus 2011
43 inzendingen voor EffieAwards
AMSTERDAM - De EffieOrganisatie heeft voor de Effie 2011 43 inzendingen binnengekregen: een lichte stijging ten opzichte van het aantal inzendingen van vorig jaar. De meest prestigieuze reclameprijs voor bewezen effectiviteit wordt op woensdag 12 oktober uitgereikt in Tuschinski tijdens `De 24 uur van de Reclame', een dagvullend reclame evenement op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam. Effie kent drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Voor de categorie gedragscampagnes zijn er 27 cases ingezonden, voor merkcampagnes 10 en voor bewustwordingscampagnes 6.
Er zijn net als vorig jaar geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking op 12 oktober of ze een Effie gewonnen hebben of niet.
Marc Oosterhout, bestuur VEA:
"Een lichte stijging is natuurlijk heel goed. We zien ook dat alle categorieën goed vertegenwoordigd zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat er veel meer effectieve campagnes zijn dan 43. We zullen komend jaar meer vakgenoten overtuigen van de effectiviteit van hun werk, zodat het aantal inzendingen volgend jaar nog verder stijgt". Wil Giezenaar, bestuur BVA: "Een gemêleerd aantal cases dat meestrijdt om de belangrijkste reclameprijs van het jaar. De reclameprijs waar het écht gaat om resultaat. De vakmensen in de EffieJury zullen de komende weken zorgvuldig de kwaliteit van de ingezonden cases beoordelen. Want het draait het natuurlijk uiteindelijk om bewezen effectiviteit". Amsterdam 28 mei 2010 43 inzendingen voor EffieAwards 2011 Inzenden voor Effie 2011