Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Xelion maakt fundamentele integratie telefonie en computerapplicaties mogelijk met behulp van 'triggers'

Delft, 9 augustus 2011 - Met de groeiende belangstelling voor slimmer werken groeit ook de vraag naar de integratie van telefonie met pc-applicaties. Xelion is in Nederland voorloper als het gaat om de integratie van zakelijke applicaties. Organisaties kunnen deze integratie nog verder optimaliseren met behulp van de 'triggers' van Xelion.

De meeste organisaties zijn de oriëntatiefase gepasseerd als het gaat om slimmer werken. Ook het merendeel van het mkb past slimmer werken redelijk goed toe. Zo wordt een toename van de bedrijfsprestaties voor 23% verklaard door slimmer werken. Dit blijkt uit de Slimmer Werken Bedrijfsscan, uitgevoerd in het kader van Mijn Bedrijf 2.0. Voor het mkb rijst de vraag hoe slimmer werken optimaal kan worden geïmplementeerd. 'Veel mkb'ers zijn anno 2011 toe aan de volgende stap: diepgaande integratie van telefonie met pc-applicaties', aldus Arthur van den Ende, directeur van Xelion.

Triggers
Xelion zorgt ervoor dat met behulp van een standaard koppeling een gebruiker direct vanuit zijn CRM-pakket of financiële administratie een gesprek kan initiëren of een gevoerd telefoongesprek kan opslaan. Deze oplossing is nu uitgebreid met zogenaamde 'triggers'. Met een trigger kan een actie automatisch op de pc worden opgestart. Hierdoor kan informatie van klanten of informatie die voor bellers van belang is direct op het pc-scherm worden gepresenteerd.

Enkele voorbeelden van het gebruikersgemak en het verhogen van de service door middel van triggers:
- Bij een inkomend gesprek zorgt de Xelion trigger ervoor dat op het inkomende telefoonnummer een zoekactie wordt gedaan via Google. De resultaten worden gepresenteerd nog voor het beantwoorden, zodat er direct meer informatie over de beller beschikbaar is;
- Op basis van een gesprek dat binnenkomt bij de gebruiker, wordt een bestand geopend met daarin informatie over de producten die een klant bij de gebruiker afneemt;


- Het is mogelijk een klantkaart in het CRM-systeem te openen vanuit een andere applicatie en direct alle up-to-date informatie van de klant gepresenteerd te krijgen.

De triggers van Xelion leiden dus tot juiste en snelle informatievoorziening en dragen bij aan het verlagen van de wachttijden. Naast een hogere tevredenheid bij zowel klanten als medewerkers kan dit een kostenreductie opleveren.

Zowel maatwerk als standaard
Klanten met zowel maatwerksoftware als met standaard applicaties kunnen via de triggers de koppelingen maken. Naast deze mogelijkheid om zelf koppelingen te definiëren heeft Xelion een aantal standaard integratiemogelijkheden met alle belangrijke Nederlandse financiële en CRM-applicaties. Dit is een directere manier van integratie van telefonie met de bedrijfsprogrammatuur.

Over Xelion
Xelion B.V. is in 1988 opgericht en heeft veel kennis van en ervaring in het ontwikkelen van communcatie software op basis van het Xelion Business System. Het Xelion Phone System is een een veelzijdige en betaalbare standaardoplossing voor bellen over internet met de mogelijkheid vast en mobiel te integreren en te communiceren vanaf de pc. Xelion beschikt over een bevlogen R&D-team, hoog opgeleide software engineers supportafdeling waarmee ruim 80 partners en duizenden gebruikers in Nederland ondersteund worden. Xelion is gevestigd in Delft. www.Xelion.nl