FloraHolland


Retail en sierteelt slaan handen ineen voor KWF Kankerbestrijding

FloraHolland, 17 augustus 2011 - Vanaf maandag 29 augustus aanstaande wordt bij de twee Nederlandse winkelketens Albert Heijn en Karwei een week lang een speciale rozenactie gehouden in het kader van de Ride for the Roses. Bij dit jaarlijkse grootschalige fietsevenement, dat dit jaar op zondag 4 september plaatsvindt, wordt geld ingezameld voor KWF Kankerbestrijding.

Bloemenveiling FloraHolland en Dutch Flower Group (DFG) hebben het initiatief genomen om, naast de bestaande fondsenwerving rondom de Ride for the Roses, deze unieke bloemen- en plantenactie richting consumenten te realiseren. Doelstelling van deze unieke actie is om in nauwe samenwerking met KWF en de Nederlandse retail een netto-opbrengst van tenminste EUR 100.000,- te realiseren, dankzij de belangeloze inzet van sierteeltpartners in de hele keten. Het geld wordt bijeengebracht door een verkoopactie van 29 augustus tot de start van het evenement op 4 september. In de winkels van Albert Heijn staan dan 100.000 rozenboeketten en bij de vestigingen van Karwei 15.000 potrooscombinaties.

De opbrengst van de speciale retailactie met Albert Heijn en Karwei wordt toegevoegd aan de opbrengst van de Ride for the Roses. Deze sponsortocht is een nationale actie waarvoor de volledige Nederlandse sierteeltsector de handen ineen slaat om fondsen op te halen voor KWF Kankerbestrijding. Ruim tienduizend deelnemers doen hier aan mee en rijden in grote aantallen verschillende routes van 25, 50 en 100 kilometer.

Op zondag 4 september is FloraHolland Aalsmeer de startplaats voor dit jaarlijks terugkerende fietsevenement. Deze sponsortocht wordt sinds 1997 georganiseerd op initiatief van zevenvoudig Tour de France-winnaar Lance Armstrong die zelf de ziekte kanker overwon. De opbrengst van de Ride for the Roses gaat dit jaar naar een onderzoek van Pr. Dr. Ir. Floor van Leeuwen naar neveneffecten van radio- en chemotherapie voor Hodgkin-lymfoom. Kijk voor meer informatie over de Ride for the Roses en de retailactie op www.ridefortheroses.nl.

Alle deelnemende partijen hebben hun eigen motivatie om zich in te zetten voor het goede doel. Lees hier hun reactie:

Kwekerij van der Harg BV
Leo van der Harg van Leo van der Harg BV uit Vierpolders (Brielle) doneerde 30.000 potrozen. Van der Harg: "FloraHolland en de Dutch Flower Group doen belangeloos mee. Wij draaien goed en kunnen ook wat doen. Het doel is belangrijk, ook ik maak het van dichtbij mee." Zelf fietste hij drie keer mee met de Ride for the Roses.

Dillewijn & Zwapak
Dillewijn & Zwapak, de verpakkingsspecialisten voor bloemen en planten, hebben de mogelijkheid met beide handen aangegrepen om een bijdrage te leveren aan het KWF. Zwapak heeft zijn creatieve bijdrage geleverd aan de look en feel van het KWF, en Dillewijn heeft voor het vervaardigen van de verpakkingsmaterialen gezorgd, samen dragen zij belangeloos bij aan het verhogen van de opbrengst van deze actie.

Martinair Cargo
"Air France-KLM Cargo & Martinair Cargo steunt de strijd tegen kanker. Investering in wetenschappelijk onderzoek is van cruciaal belang en hiervoor is veel geld nodig. Air France-KLM Cargo & Martinair Cargo draagt bij aan het transporteren van rozen. De verkoop opbrengst van de rozen zal direct ten goede komen aan kanker bestrijding."

Chrysal
"Ook dit jaar zal Chrysal van harte deelnemen aan de "Pre Ride for the Roses" en de "Ride for the Roses" om KWF Kankerbestrijding te steunen. Naast deelname op de fiets, doneren wij Chrysal snijbloemenvoedsel sachets voor de bloemenactie bij de Nederlandse winkelketen Albert Heijn van 29 augustus tot de start op 4 september."

Van Benten
"Goed om te zien dat er zoveel mensen zijn die zich willen inzetten voor de medemens! TOP! Wij hopen middels het sponsoren van het nationale transport van de rozen voor deze actie ook een kleine bijdrage te kunnen leveren en hopen hiermee de onderzoeken, die nodig zijn om kanker te bestrijden, te steunen.

Bloom
Bloom is gespecialiseerd in het vermarkten van kant-en-kare bloemproducten, rechtstreeks van de kwekerijen in Afrika aan retailers in Europa. Bloom staat vanuit haar filosofie voor sociaal en maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Steun aan KWF Kankerbestrijding is voor ons dan ook vanzelfsprekend."

Van Dijk Flora
"Van Dijk Flora, leverancier van bloemen en planten aan supermarkten en bouwmarkten, heeft de levering van de planten (potroos) gerealiseerd. Van Dijk Flora steunt het KWF graag, vanuit haar gedachte van samenwerking in de keten en het feit dat wij als mensen met elkaar moeten zorgen voor elkaar. Laat ook uw hart spreken en steun deze actie."

Dutch Flower Group
"Dutch Flower Group, groep van 25 handelsbedrijven in bloemen en planten met 1750 medewerkers, heeft met enthousiasme meegewerkt aan de organisatie van de retailactie voor de Ride for the Roses. Ieder mens krijgt in zijn of haar leven te maken met kanker. KWF zorgt voor voorlichting en projecten om kanker te bestrijden. Wij steunen dit goede doel van harte."

FloraHolland
"Als de facilitator en dienstverlener in de sierteeltsector heeft FloraHolland zich meerjarig verbonden aan de Ride for the Roses/KWF Kankerbestrijding. Naast de Pre Ride op de dag voor de Ride en benefietveiligen voor de klok, is deze retailactie een prachtige aanvulling. Hiermee laat de sierteeltsector zien dat het een sterke en goed samenwerkende sector is, ook als het gaat om het goede doel de Kankerbestrijding. Samen trekken we op in de strijd tegen kanker!"