Automobiel ontwerpstudio's gaan naar Hollywood
Persbericht van PR Newswire
LOS ANGELES, August 17, 2011 /PRNewswire/ --
- Ontwerpstudio's uit de VS, Duitsland en Japan nemen deel aan
de 2011 Los Angeles Auto Show Design Challenge: Maak een ster van een
auto
Decennia lang hebben auto's een belangrijke rol gespeeld in een aantal
van de meest populaire Hollywood-films. Het grote scherm heeft een
grote reeks iconische auto's voorbij zien komen die niet alleen
entertainend waren als de symbolische wagens van hun beroemde
bestuurders, maar ze stalen ook de show en speelden zelf een hoofdrol.
Dankzij onder andere de 1968 Mustang GT die Steve McQueen door de
straten van San Francisco racete in Bullitt en de DeLorean die
verscheen in Back To The Future maken auto's nu onderdeel uit van film
lore.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/lam005logo)
In de zoektocht naar de nieuwe topauto richt de LA Auto Show Design
Challenge zich dit
jaar op het ontwerpen van de meeste coole, nieuwe filmauto
van Hollywood. Voor
het tweede opeenvolgende jaar zullen deelnemende ontwerpstudio's uit de
VS, Duitsland en Japan tegen elkaar strijden om hun talenten te laten
zien. Ontwerpstudio's van General Motors, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz
Germany (Smart), Mercedes-Benz Japan (Maybach) en Mercedes-Benz U.S.
zullen nieuwe ideeën in auto-ontwerp verkennen terwijl ze strijden om
deze jaarlijkse ontwerpeer.
"We hadden geen beter thema kunnen vinden voor de wedstrijd van dit
jaar die gehouden wordt in Los Angeles, thuis van Hollywood en de
filmhoofdstad van de wereld," aldus Chuck Pelly, directeur van Design
Los Angeles en
partner in The Design Academy, Inc. "Onder de deelnemers zit geweldig
talent en we kunnen eersteklas ontwerpconcepten verwachten die ontwerp
en technologie op innovatieve manieren samenbrengen."
Het winnende ontwerp zal op 17 november bekendgemaakt worden tijdens de
Design Los Angeles-conferentie van de LA Auto Show
. De jury zal letten op verschillende
factoren, waaronder: de manier waarop het voertuig de merkattributen
reflecteert met betrekking tot het plot; de manier waarop het voertuig
zich relateert aan het doelpubliek of het merk; verbeeldingsniveau;
karakterontwikkeling van het voertuig; en de unieke combinatie van het
verhaal, de auto en het karakter.
De inzendingen zullen bekeken worden door juryleden Tom Matano,
directeur van Industrial Design op de San Francisco's Academy of Art
University; Imre Molnar, decaan van Detroit's College for Creative
Studies; en Stewart Reed, voorzitter, Transportation Design op de
Pasadena's Art Center College of Design. Er zal ook een speciaal
gastjurylid zijn met ervaring in filmauto's van Pixar Animation
Studios, bekend van tekenfilms zoals "Cars," "Toy Story," "Finding
Nemo" en vele andere.
De Design Challenge wordt gesponsord door Faurecia
, een leidende leverancier van
auto-onderdelen die gespecialiseerd is in stoelen, interieur,
front-ends en uitlaatsystemen, en Yokohama Tire
, dat nauw samenwerkt met autoproducenten
in de VS., Europa en Japan voor de ontwikkeling van banden voor de
nieuwst conceptvoertuigen. Andere sponsoren die de Design Los Angeles
mogelijk maken zijn, onder andere, Dassault Systemes
en de Association of the Nonwoven Fabrics
Industry (INDA).
Over de Design Challenge
De Design Challenge maakt deel uit van de Design Los Angeles automobile
designers' conference die jaarlijks gehouden wordt tijdens de persdagen
van de LA Auto Show op 16 en 17 november 2011. De afgelopen acht jaar
werd er elk jaar een nieuw thema gekozen voor de Design Challenge. De
belangrijkste automobiel ontwerpstudio's tonen hun talenten en strijden
tegen elkaar om hun creativiteit uit te breiden en nieuwe ideeën voor
automobielontwerp verder te verkennen. De Design Los
Angeles-conferentie geeft ontwerpers tevens toegang tot
industrieleiders op het gebied van ontwerp en de mogelijkheid om
veelvoorkomende industriekwesties aan te pakken.
De Design Challenge heeft positieve beoordelingen gekregen van
journalisten en uitgebreide mediabelangstelling in Azië, Europa en
Noord-, Midden- en Zuid-Amerika. Ga voor meer informatie en
afbeeldingen naar: LAAutoShow.com/DesignChallenge.html
.
LA Auto Show
CONTACT: Jessica Schmidt van Rogers Ruder Finn,
+1-310-552-4177,LAautoshow@RogersRuderFinn.com, van LA Auto Show