W Hotels Worldwide benoemt Jenné Lombardo als nieuwe Global Fashion Director

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20110822 --

W Hotels Worldwide heeft vandaag de benoeming aangekondigd van Jenné Lombardo, ondernemer en stijlexpert, als haar nieuwe Global Fashion Director. W Hotels houdt zich reeds meer dan 12 jaar bezig met mode en benoemde in 2010 de allereerste Global Fashion Director voor een horecamerk - Amanda Ross. Terwijl het W-merk zijn internationale aanwezigheid blijft uitbreiden en er nieuwe hotels geopend worden in modehoofdsteden over de hele wereld, zal Lombardo, een wereldwijde trendsetter met een talent voor het identificeren van wat er nieuw is op het gebied van mode, van groot belang zijn bij het ontwikkelen van strategische initiatieven en samenwerkingsverbanden die W's innovatieve visie op mode zullen weergeven.

“W Hotels heeft zich gevestigd als een merk dat constant op zoek is naar ‘what’s new and next’ op het gebied van muziek, design en mode,” aldus Eva Ziegler, Global Brand Leader, W Hotels Worldwide en Le Méridien. “De internationale oriëntatie en de verbinding met opkomend talent van Jenné Lombardo zorgen ervoor dat zij perfect is voor de baan, aangezien zowel het W-merk als de rol van Fashion Director zullen blijven groeien.”

Jenné Lombardo's intuïtieve benadering als het gaat om het bijeenbrengen van gelijkgestemde merken heeft geleid tot de creatie van M.A.C. & Milk, waarbij het beroemde schoonheidsmerk in contact kwam met een originele ruimte om een uniek platform te creëren voor opkomende ontwerpers tijdens de New York Fashion Week. M.A.C. & Milk doet nu dienst als een van de première Fashion Week-programma's en biedt ruimte en andere diensten aan meer dan 40 ontwerpers per seizoen. Verschillende high-profile ontwerpers zijn tentoongesteld tijdens deze evenementen, zoals Alexander Wang, Band of Outsiders, Lulu Frost, Matthew Ames, Proenza Schouler, Suno, en Vena Cava. Voorafgaand aan het werken voor M.A.C. & Milk diende Lombardo als Executive Director van Global Fashion, Talent & Special Events bij M.A.C., waar ze projecten met beroemdheden en kunstenaars lanceerde op mondiaal niveau, waaronder de Viva Glam-campagne met Lady Gaga.

“Tijdens mijn loopbaan heb ik altijd heb gekeken naar de unieke manieren waarop kunstenaars, ontwerpers en andere vernieuwers samen kunnen werken,” verklaarde Lombardo. “Met W Hotels zijn de mogelijkheden oneindig. Ik ben zeer verheugd en vereerd om te werken met zo'n dynamisch en wereldwijd merk.”

In het najaar van 2010 lanceerde Lombardo The Terminal Presents, een in New York gevestigd adviesbureau gericht op het bieden van ongeëvenaarde toegang van merken tot uniek talent in de sectoren mode, muziek, kunst en popcultuur. Het bedrijf heeft als doel het identificeren van mogelijkheden op de markt voor merken om een originele eigen visie te creëren, te innoveren, bijeen te brengen en te articuleren. Evenementen uit het verleden omvatten onder meer afterparties voor Alexander Wang en Gwen Stefani, een screening en diner van Gareth Pugh, en optredens van Patti Smith, The National, Iggy Pop, Crystal Castles, MIA en Santigold.

In afwachting van de Mercedes-Benz Fashion Week in New York City, is Lombardo begonnen met het vaststellen van de volgende groep ontwerpers voor het Fashion Next-programma van W Hotels van dit seizoen, een nieuw initiatief binnen de branche dat opkomende ontwerpers stimuleert en ondersteunt. In haar nieuwe rol zal Lombardo ernaar streven om het Fashion Next -programma stevig te vestigen op mondiaal niveau. De geselecteerde Fashion Next-ontwerpers zullen hun debuut maken tijdens de Mercedes-Benz Fashion Week in september, waar ze hun collecties zullen tonen in de Box-ruimte in het Lincoln Center. Ook werkt ze samen met modetrendsetters in Londen en Moskou om de volgende nieuwe ontwerpers te identificeren teneinde hun nieuwste collecties te tonen tijdens de Fashion Weeks in die steden. Lombardo en de ontwerpers zullen vervolgens naar modebewuste steden over de hele wereld reizen terwijl W Hotels een platform voor ondersteuning biedt en haar visie op mode naar een internationaal publiek brengt.

Begin 2010 introduceerde W Hotels voor het eerst de rol van Global Fashion Director voor de horecaindustrie met de benoeming van Amanda Ross, internationale stylist en modekenner. Tijdens haar tijd als Global Fashion Director heeft Ross ervoor gezorgd dat W Hotels verhuisde van backstage naar het hoofdpodium tijdens de Mercedes-Benz Fashion Week in New York; want in die tijd ontwikkelde de W VIP Backstage Lounge zich tot een volledige modepresentatie die de W Hotels Global Glam-collectie toonde, een seizoensgebonden lijn geïnspireerd door de unieke persoonlijkheden van W Hotels & Retreats. Bovendien identificeerde Ross opkomende ontwerpers voor ondersteuning door het W Hotels Fashion Next-programma en diende ze als de woordvoerder van W Hotels op internationale Fashion Weeks in steden als New York, Bangkok en Mexico City.

Gedurende haar 12-jarige bestaan heeft W Hotels zich beziggehouden met de modewereld, van de Backstage VIP Lounge tijdens de Mercedes-Benz Fashion Week tot de diverse samenwerkingsverbanden met mode-iconen, waaronder Simon Doonan, Michael Kors en Diane von Furstenberg. W heeft ook de traditionele hotelbusiness hergedefinieerd met de creatie van W Hotels The Store, toonaangevende boetiekwinkels die designer kleding verkopen zoals de eerdergenoemde Global Glam-collectie, evenals sieraden, accessoires, artikelen voor thuis en design items in W Hotels over de hele wereld, online en via de W Hotels iPhone-applicatie. Naast de merkinitiatieven heeft W Hotels over de hele wereld zich de afgelopen jaren ook beziggehouden met mode, of het nu gaat om de W Lounge tijdens de ELLE Fashion Week in Bangkok of de lancering van de exclusieve door James Small ontworpen Insider-riem voor W Londen - Leicester Square, of de Fashion Next designer trunkshows in Atlanta, Chicago en New York en het debuut van Global Glam in onder andere Mexico City, Miami, Barcelona en Los Angeles. De rol van W Hotels in de mode-industrie zal alleen maar blijven groeien terwijl het merk wereldwijd uitbreidt, met aanwezigheid op Fashion Weeks in de gehele wereld, van New York tot Londen, Parijs, Milaan, Moskou, en verder.

Voor meer informatie over de mode-initiatieven van W Hotels kunt u terecht op www.whotels.com/fashion.

Over W Hotels Worldwide

W Hotels is een eigentijds, door design geleid lifestyle-merk en de industrie-innovator met 41 hotels en retraites, inclusief 14 residenties met het W-merk, in de levendigste steden en op de meest exotische bestemmingen over de hele wereld. W Hotels is inspirerend, iconisch, innovatief en invloedrijk, en biedt het ultieme als het gaat om toegang tot innoverende zaken, met een unieke mix van vooraanstaand design en passies rond mode, muziek en entertainment. W Hotels biedt een holistische lifestyle-ervaring die is geïntegreerd in de gevoeligheid van het merk door middel van moderne restaurantconcepten, glamoureuze entertainmentervaringen, stijlvolle winkelconcepten, eigen spa's en inspirerende residenties. W Hotels heeft reeds meer dan 12 jaar bewezen succes en is op weg om tot eind 2012 te beschikken over meer dan 50 hotels. Er zijn W Hotels aangekondigd voor Parijs, Guangzhou, Singapore, Milaan, Shanghai, Abu Dhabi, Bangkok, Athene - Astir Palace, Muscat, Mumbai, en Sante Fe, Mexico, terwijl W Retreats te verwachten zijn in Verbier en Mexico's Riveria Maya. Ga voor meer informatie naar www.whotels.com. Voor het leven van de W Hotels lifestyle 24/7/365 kunt u terecht op www.wresidences.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Mediacontact:
Katherine Hurd
PR Consulting
212.228.8181

Katherine@prconsulting.net