Gemeente Breda

19aug
Breda organiseert inloopbijeenkomsten nieuwe subsidieregels Op 24 en 25 augustus vinden twee inloopbijeenkomsten plaats waarin vragen worden beantwoord over de nieuwe subsidieregels. De bijeenkomsten zijn in het stadskantoor aan de Claudius Prinsenlaan en starten om 19.30 uur.

Inloop

Beide avonden starten om 19.30 uur met een centrale, algemene toelichting over de relatie tussen het nieuwe beleidskader Meedoen@breda en de voorwaarden die de gemeente stelt aan subsidieverzoeken. Om 19.45 uur zijn bezoekers vrij om binnen te lopen en vragen te stellen over hun specifieke situatie aan ambtenaren van de directie Ontwikkeling. Het doel van de bijeenkomsten is om bezoekers op weg te helpen met de nieuwe subsidieregels.

Activiteitensubsidie

In juli zijn de subsidierelaties van de gemeente per brief geïnformeerd over de nieuwe situatie die is ontstaan met de "Nadere Regels Subsidieverstrekking Gemeente Breda 2012". Deze nieuwe subsidieregels beschrijven waar een subsidieaanvraag inhoudelijk aan moet voldoen. Voor een aantal thema's zijn `Specifieke nadere regels' van toepassing, ofwel bijzondere criteria. Vooral "de specifieke nadere regels Activiteitensubsidie" kunnen vragen oproepen. De inloopbijeenkomsten zijn vooral bedoeld om organisaties hiermee verder op weg te helpen.

Subsidieloket

Geïnteresseerden die niet in de gelegenheid zijn de inloopbijeenkomsten te bezoeken, worden verwezen naar www.breda.nl/subsidieloket. Hier is onder andere een overzicht van veelgestelde vragen met antwoorden te vinden.

Breda, 19 augustus 2011