19aug
Breda organiseert inloopbijeenkomsten nieuwe subsidieregels
Op 24 en 25 augustus vinden twee inloopbijeenkomsten plaats waarin
vragen worden beantwoord over de nieuwe subsidieregels. De
bijeenkomsten zijn in het stadskantoor aan de Claudius Prinsenlaan en
starten om 19.30 uur.
Inloop
Beide avonden starten om 19.30 uur met een centrale, algemene
toelichting over de relatie tussen het nieuwe beleidskader
Meedoen@breda en de voorwaarden die de gemeente stelt aan
subsidieverzoeken. Om 19.45 uur zijn bezoekers vrij om binnen te lopen
en vragen te stellen over hun specifieke situatie aan ambtenaren van de
directie Ontwikkeling. Het doel van de bijeenkomsten is om bezoekers op
weg te helpen met de nieuwe subsidieregels.
Activiteitensubsidie
In juli zijn de subsidierelaties van de gemeente per brief geïnformeerd
over de nieuwe situatie die is ontstaan met de "Nadere Regels
Subsidieverstrekking Gemeente Breda 2012". Deze nieuwe subsidieregels
beschrijven waar een subsidieaanvraag inhoudelijk aan moet voldoen.
Voor een aantal thema's zijn `Specifieke nadere regels' van toepassing,
ofwel bijzondere criteria. Vooral "de specifieke nadere regels
Activiteitensubsidie" kunnen vragen oproepen. De inloopbijeenkomsten
zijn vooral bedoeld om organisaties hiermee verder op weg te helpen.
Subsidieloket
Geïnteresseerden die niet in de gelegenheid zijn de inloopbijeenkomsten
te bezoeken, worden verwezen naar www.breda.nl/subsidieloket. Hier is
onder andere een overzicht van veelgestelde vragen met antwoorden te
vinden.
Breda, 19 augustus 2011